Download ALT-DVB 2.2 Full Untouched - Player full pentru placi satelit

ALT-DVB 2.2 Full Untouched - Player pentru placi satelit gen Skystar 2 (inclusiv SS2 HD), creat de un român cu initiativa si talent, Altxro ! Playerul functioneaza inclusiv pentru receptia programelor High Definition.


Download de aici:

DESCARCA ALTDVB 2.2 FULL

De asemenea pentru ALTDVB mai puteti descarca:

GoldenOSD 2.48

dev_bda2driver_v0_1_0_11 - Interfata BDA pentru ALTDVB

Pt_server_streaming_acasa (AltDvb_Base_Ver21_B1881 , AltDvb_Intf_Network_B126 , AltDvb_Intf_SkyStar2_B300 )

BDA interface wrapper v0.2.0.10 for AltDVB v2.2
v 0.2.0.10 - 2011.05.29 - CrazyCat
- Continous 22Khz tone control, when LOF Switch=0.
- Turbosight 6925 V2 support (DiSEqC 1.x control).
- Turbosight QBOXs support fixed again (DiSEqC 1.x control).

http://www.zshare.net/download/90757479e66405c6/

Bda Altdvb v 0.2.0.7
Modificari:

v 0.2.0.7 - 2010.09.28 - CrazyCat
- Initial DVB-S tuning speed-up.

link download:
Download

Sa prezentam si cateva caracteristici ( doar cateva ! ) ale playerului AltDVB 2.2:

 Application:
* MPEG4/AVC Stream parser & demultiplexer
* Multi-monitor support
* Support for DVB-C/DVB-T/ATSC
* Multiple cards selector
* EPG/Channel (in main window)
* Mouse wheel actions
* New configuration window
* Process priority option
* Improved channel scanner
* Popup menu from tray icon
* Channels list can be filtered by satellite
* PIP1-3 selection buttons

Interfaces:
* New: BDA Driver
- DiseqC: Raw diseqc support for Twinhan BDA drivers
- DiseqC: LNB1-4 select for DvbWorld
- DiseqC: LNB1-4 select for Technotrend (via put_Range() )

* New: DVBWorld
- RawDiseqC not suported now. (see Dev_DvbWorld.cfg)

* SkyStar2 :
- RawDiseq for SS2 new driver (4.4.0)
- Many changes in "Internal" PID filter

Fixed:
* Signal indicator for SS2 & driver 4.4.0
* Popup menu exception on ES/CA window if no ch. selected
* Adjust GOTO with location NOT saved !
* Fixed CPU usage indicator for dualcore/HT processors
* Fixed PTS in DvbAvSrc.ax

ProgDVB Professional - Download ultima versiune

Astazi va prezentam un player DVB-S2 pe care cu siguranta il cunoasteti, daca detineti o placa de receptie prin satelit instalata in calculator. Ca sa il incercati, va sfatuiesc sa folositi varianta trial sau free a acestui superb program, sau de ce nu, sa il cumparati, costa pana in 150 RON acest software care va transforma calculatorul intr-un receptor FULL HD prin satelit, daca aveti o placa de receptie DVB-S2 (gen Skystar 2 HD) instalata in calculator. DOWNLOAD-UL PROGDVB FULL (inclusiv HD, trial 21 zile ) sau FREE se poate realiza din link-ul de mai jos.

http://www.progdvb.com/download_progdvb.html

Folosirea altor software DVB-S2 PLAYER reprezinta probabil o alternativa mai dificila utilizatorilor pentru receptia satelit radio-tv, dar poate cu rezultate la fel de bune.

Pana la urma e bine ca exista programatori care stiu sa isi protejeze munca si produsele software la care lucreaza. Poate ca ar fi bine totusi sa coboare pretul mai jos, un pret 10 dolari per licenta crescandu-le cu siguranta vanzarile si profitul.



Pentru cine nu stie, ProgDVB este un software foarte puternic pentru receptia programelor tv digitale (satelit/cablu/terestru/internet) si ascultarea de posturi radio.

Suporta diferite tipuri de surse de date:

■Internet TV si Radio. Peste 4000 canale in lista (inclusiv in limba romana).
■DVB-S (satellite), DVB-S2(satelit HD), DVB-C (cable), DVB-T, ATSC, ISDB-T
■IPTV
■Analog TV
■Ruleaza fisiere

Functii principale:

- Reda programe tv FULL HD 1080 (high-definition) cu subtitrare

- Picture-in-picture (PIP), precum şi de înregistrare independenta simultana / redare a mai multe canale de la unul sau mai multe dispozitive

- Suporta majoritatea placilor DVB, ISDB-T si ATSC , inclusiv DiSEqC , interfata CAM si pluginuri

- Suporta toate formatele audio ale televiziunilor digitale actuale (MPEG, AC3, AAC etc )

-Time shifting (adica intoarcerea inapoi pentru revizonarea unor imagini recente de pe programul tv urmarit, exact cum dati inapoi REW la filme), folosindu-se de stocarea imaginilor in RAM-ul pc-ului

- egalizator audio cu 10 benzi de frecventa (mai tare decat egalizatorul dela Winamp)

- inregistrare directa sau programata a programelor tv si radio, pe hard-disk


De asemenea, Prog-Dvb Profesional are si urmatoarele facilitati :
•Ghid Programe si Emisiuni TV electronic (EPG) pentru televiziunile digitale care au acest serviciu
sau provenind din XmlTV,JTV.

•Teletext

•Afiseaza subtitrarea programelor receptionate (Teletext, image-based and closed captions)

•Suporta randare cu VR, VMR7,VMR9 si EVR renderers, inclusiv OSD (exceptie facand VR), in mod
indepedent de tipul canalului sau prezenta semnalului

•Emisie programe tv in retea

•Teme pentr OSD si program

•Ruleaza atat pe Win32 cat si pe Win64

•Meniuri in diverse limbi internationale.

RCS a cumparat si celelalte 20% din actiunile Analog TV

RCS&RDS a cumparat restul de 20% din actiunile postului timisorean de televiziune Analog TV de la fostul proprietar Raluca Mariana Gavra, platind pentru acestea 346.924 lei.


Astfel, furnizorul telecom controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari detine, in prezent, 99,927% din actiunile televiziunii din Timisoara. O singura actiune a Analog TV este detinuta de compania Integrasoft.

RCS&RDS cumparase, in 28 martie, 80% din actiunile postului Analog TV.
Sursa: http://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/ rcs-rds-a-cumparat-restul-de-20-din-postul -timisorean-analog-tv-vezi-cat-a-platit-64453/

Castigatorii licitatiei pentru alegerea furnizorului audienţelor radio între 2012-2015

IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România au câştigat licitaţia organizată pentru alegerea companiilor de cercetare care vor furniza Studiul Audienţei Radio în perioada 2012 - 2015, potrivit unui comunicat postat pe site-ul Asociaţiei pentru Radio Audienţă (ARA).

"Membrii Comisiei Paritare (COMPAR) - constituite în conformitate cu art. 45 din Legea Audiovizualului, formată din 5 reprezentanţi ai CNA, 5 reprezentanţi ai radiodifuzorilor şi 5 reprezentanţi ai agenţiilor de media - au desemnat câştigătorii licitaţiei organizate pentru alegerea companiilor de cercetare care vor furniza Studiul Audienţei Radio în perioada 2012 - 2015. Primii doi ofertanţi în ordinea descrescătoare a punctajului final - obţinut în urma evaluării ofertelor tehnice şi financiare - sunt IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România", se spune în comunicat.

Surse au declarat pentru MEDIAFAX că potrivit caietului de sarcini al licitaţiei urmează ca în următoarea săptămână Asociaţia pentru Radio Audienţă să poarte negocieri cu IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România, în legătură cu preţul şi modalitatea de punere în aplicare a ofertelor, nefiind exclusă posibilitatea ca aceste două companii să conlucreze pentru a furniza Studiul Audienţei Radio în perioada 2012 - 2015. Potrivit aceloraşi surse, ierarhia câştigătorilor nu mai poate fi schimbată.

La licitaţie s-au înscris şapte companii. Ponderea ofertei tehnice a fost de 60%, în timp ce ponderea ofertei financiare a fost de 40%, după cum au mai spus sursele citate.

Ofertele financiare făcute de IMAS Marketing & Sondaje şi GfK România nu au fost făcute publice.

Asociaţia pentru Radio Audienţă şi Consiliul Naţional al Audiovizualului au anunţat în luna mai, printr-un comunicat de presă, că organizează licitaţia pentru desemnarea institutului/ institutelor de cercetare care va/ vor furniza măsurătorile de audienţă radio în perioada 2012 - 2015.
Licitaţia este organizată în conformitate cu prevederile Legii audiovizualului. Articolul 45 din Legea audiovizualului nr. 504/2002 prevede că "(1) Măsurarea audienţelor şi a cotelor de piaţă va fi realizată în conformitate cu standardele şi uzanţele internaţionale de instituţii specializate desemnate prin licitaţie. (2) Licitaţia va fi organizată de către o comisie formată din 5 reprezentanţi ai radiodifuzorilor, 5 reprezentanţi ai agenţilor de publicitate şi 5 reprezentanţi ai Consiliului. (3) Prima licitaţie se va organiza în cel mult un an de la intrarea în vigoare a prezentei legi, iar următoarele se vor organiza din 4 în 4 ani. (4) Consiliul va beneficia în mod gratuit de rezultatele măsurătorilor".

Astfel, Comisia Paritară (COMPAR) - constituită în conformitate cu articolul 45 din Legea audiovizualului, formată din cinci reprezentanţi ai CNA (Narcisa Iorga, Ioan Onisei, Mihai Mălaimare, Christian Mititelu şi Gelu Trandafir, n.r.), cinci reprezentanţi ai radiodifuzorilor şi cinci reprezentanţi ai agenţiilor de media - întrunită în şedinţă de lucru în data de 3 mai 2011 a definitivat Caietul de Sarcini şi calendarul desfăşurării licitaţiei.
În data de 9 mai Caietul de Sarcini a fost fi transmis către institutele de profil care au experienţă în domeniul studiilor şi cercetărilor de media.

Asociaţia pentru Radio Audienţă este constituită cu scopul de a reprezenta interese comune ale fondatorilor - societăţi de radiodifuziune, agenţii de publicitate şi agenţii de media - în cadrul procesului de măsurare a audienţei şi a cotelor de piaţă a posturilor de radio, prin procedura cadru stabilită de Legea audiovizualului nr. 504/2002 sau prin alte proceduri similare care respectă standardele şi uzanţele recunoscute pe plan internaţional în domeniu.

Asociaţia îşi propune ca scop promovarea şi susţinerea acelor proceduri care să permită obţinerea de informaţii obiective, precise şi corecte referitoare la audienţă şi cota de piaţă a posturilor radio şi/sau a programelor radiodifuzorilor din România precum şi exprimarea - prin reprezentanţii săi - a unui punct de vedere privind certificarea şi validarea rezultatelor ce vor fi obţinute.

Din ARA fac parte în prezent 17 radiouri şi 12 agenţii de media.

Studiul de Audienţă Radio (SAR) este un program de cercetare sindicalizat, realizat pentru şi în colaborare cu Asociaţia pentru Radio Audienţă. Obiectivele principale ale acestui studiu sunt măsurarea audienţei posturilor de radio din România şi producea unui set unic de informaţii despre publicul ascultător, acceptat de industria de media (posturi de radio, agenţii, anunţători de publicitate) şi corespunzător nevoilor sale specifice (comerciale, editoriale etc.). SAR este proiectat şi se realizează pe baza standardelor metodologice şi profesionale acreditate pe plan internaţional pentru măsurarea audienţei radio

SAR este împărţit în mai multe secţiuni de lucru, a căror execuţie este asigurată în perioada 2008-2011 de către firmele de cercetare de IMAS S.A. şi Mercury Research. Sursa: http://www.mediafax.ro/cultura-media/ imas-si-gfk-au-castigat-licitatia-pentru- alegerea-furnizorului-audientelor-radio-intre-2012-2015-8390713/

9 miliarde de dolari - atat a costat publicitatea vanduta de principalele televiziuni din SUA

9 miliarde de dolari - atat a costat publicitatea vanduta de principalele televiziuni din SUA in pachetele de publicitate pentru 2011-2012. Principalii jucatori au avut cresteri de pana la 15%. Asadar in Romania suntem inca departe de performantele americanilor.



Principalele retele de televiziune din SUA au vandut in avans pachetele de publicitate pentru sezonul 2011-2012. CBS, Fox, ABC, NBC si CW au realizat vanzari in valoare de 9 miliarde de dolari, fata de cele 8.5 de miliarde de dolari estimate in 2010. Este o crestere de 6 la 8%, informeaza hollywoodreporter.com.
CBS, cea mai vizionata retea tv din Statele Unite, conduce in topul televiziunilor americane cu o crestere de 15 de procente si un avans de 2.7 miliarde de dolari. Celelalte televiziuni se lauda cu castiguri la pachetele publicitare in jur de 10 procente.
NBC a afisat cel mai mic castig, de doar 9%. Grupul de telecomunicatii Time Warner a incheiar afaceri in crestere cu aproximativ 13%, potrivit unor surse din interiorul businessului.

Analistul companiei Wunderlich Securities, Matthew Harrigan, spune ca reteaua Viacom MTV a realizat de asemenea un inventar important.

"Se asteapta ca totalul vanzarilor sa fie undeva la 12% in ceea ce priveste volumul acestora, ceea ce ar putea aduce un avans pe piata de 15 procente fata de valoarea de anul trecut, de 9,2 miliarde de dolari”, a spus Harrigan.

Per total, rezultatul a fost unul putin sub asteptari pentru investitorii de pe Wall Street, potrivit hollywoodreporter.com.

"Aceste cifre sunt usor dezamagitoare, avand in vedere asteptarile pentru 2012-2013, insa ele reprezinta o usoara crestere", spune Tony Wible, analist la Janney Montgomery Scott. Sursa partiala: http://www.incont.ro/externe/ marile-televiziuni-americane-si-au-stabilit-pachetele-de-publicitate- pentru-2012-investitorii-de-pe-wall.html

Cat costa Digi Sport si Digi Sport Plus ?

Am gasit o informatie interesanta pe site-ul digisport.ro, mai precis oferta de retransmisie a posturilor de televiziune Digi Sport si Digi Sport Plus prin cablu. Adica prin cablu nu inseamna ca sigur pot prelua Digi Sport si Digi Sport Plus si alte DTH-uri, de exemplu la Dolce TV prin satelit.


Interesant este ca sunt prezentate si preturile in functie de numarul de abonati ai firmei care le doreste sa le retransmita, ceva de odinul a 0,5 pana la 1 euro per abonat. Automat aceasta taxa trebuie inclusa in pretul abonametului, acesta crescand. Probabil ca de aceea multe firme de cablu mai mici din provincie nu introduc aceste canale. Iata si oferta, asa cum apare la data de 26 iunie 2011:

Numarul gospodarii din localitate Taxa lunara de licenta (Eur fara TVA)
1 – 500 200
500 – 1.000 500
1.000 – 2.000 1.000
2.000 – 3.000 1.250
3.000 – 4.000 1.500
4.000 – 5.000 1.800
Peste 5.000 Se va negocia direct cu operatorul

Taxa lunara de licenta va fi achitata de catre operatorul care retransmite unul sau ambele posturi de televiziune indiferent de numarul abonatilor din localitatea respectiva.
Retransmiterea posturilor de televiziune Digi Sport si Digi Sport Plus nu poate fi realizata in mod legal decat in baza acordului expres emis de catre RCS & RDS S.A. si numai dupa obtinerea avizului de retransmitere din parte Consiliului National al Audiovizualului.
Retransmiterea posturilor de televiziune Digi Sport si Digi Sport Plus nu poate fi realizata decat in localitatile pentru care a fost emis acordul de catre RCS & RDS S.A.
Toate drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului audiovizual al posturilor de televiziune Digi Sport si Digi Sport Plus apartin societatii RCS & RDS S.A..
Retransmiterea posturilor de televiziune Digi Sport si Digi Sport Plus fara acordul prealabil scris al RCS & RDS S.A. sau retransmiterea in alte localitati decat cele pentru care a fost dat acordul ori retransmiterea prin alte tehnologii constituie infractiune si se pedepseste in conformitate cu dispozitiile Legii nr.8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare.
Operatorii interesati de oferta se pot adresa societatii RCS & RDS S.A. prin mijloace de comunicare din link-ul sursa.

Sursa: http://www.digisport.ro/oferta-retransmisie

UPC lanseaza noua oferta 3PLAY, cu preturi incepand de la 50 RON

UPC România a lansat pe 23 iunie oferta comercială de vară: noile pachete - Riviera, Riviera HD şi Orizont - aduc clienţilor cele mai bune servicii digitale. În plus, clienţii se vor bucura şi de Internet Fiber Power gratuit. Această lansare confirmă angajamentul companiei de a deschide lumea digitală tuturor prin servicii de calitate, simple şi uşor de folosit. „Vara este sezonul vacanţelor, iar noi oferim acum clienţilor pachete „all inclusive" sau „cu demipensiune" – lansăm 3 pachete de vară, ce combină serviciile digitale în funcţie de dorinţele clienţilor. Noi le oferim tuturor bonus serviciul de Internet Fiber Power, pentru a se bucura din plin de avantajele lumii digitale pe care UPC o revoluţionează încă o dată. Riviera, Riviera HD şi Orizont aduc cea mai bună combinaţie de servicii digitale la preţuri atractive", precizează Iulia Florea, COO UPC România.



Oferta UPC include trei noi pachete estivale - Riviera, Riviera HD şi Orizont – şi se adresează atât clienţilor noi cât şi celor existenţi. Pachetele combină mai multe servicii digitale şi includ serviciul de Internet Fiber Power 10 Mbps, oferit gratuit.

Pachetul Riviera, disponibil la preţul de 60 de lei, TVA inclus, este un 3Play care combină servicii de televiziune digitală cu telefonie fixă şi Internet. Clienţii care aleg Riviera de la UPC vor beneficia de cel mai bine vândut abonament TV din portofoliul companiei, TV Digital Familia (98 de canale), de convorbiri telefonice gratuite în toate reţelele fixe naţionale, în afara orelor de vârf (Alo Seara & Weekend) şi nelimitate în reţeaua UPC şi de Internet gratuit Fiber Power 10 Mbps, precum şi 3 canale gratuit, cu pachetul Cinestar. Riviera aduce o reducere de 34% faţă de suma valorilor fiecărui serviciu.

Riviera HD este un pachet 3Play care include un mediabox HD, 3D ready, pe lângă serviciile din pachetul Riviera - 101 canale TV (Cinestar gratuit), Internet Fiber Power 10 Mbps gratuit, convorbiri telefonice gratuite în toate reţelele fixe naţionale, în afara orelor de vârf (Alo Seara & Weekend) şi nelimitate în reţeaua UPC. Riviera HD este disponibil la preţul de 72 de lei cu TVA inclus şi aduce clienţilor un discount de 30% faţă de achiziţionarea separată a tuturor serviciilor şi produselor incluse în pachet.

Pachetul Orizont poate fi achiziţionat la preţul de 50 de lei, TVA inclus, şi aduce clienţilor 101 canale de televiziune digitală (TV Digital Familia şi Cinestar), precum şi Internet gratuit Fiber Power 10 Mbps. Pentru pachetul Orizont, UPC oferă o reducere de 31% faţă de suma valorilor fiecărui serviciu.

Toate ofertele de mai sus sunt disponibile în perioada 24 iunie – 31 august 2011, pentru abonamente de 12 luni. Sursa: http://www.comunic.ro/article.php/ 3-pachete-estivale-UPC-cu-10-Mbps-Internet-gratis/8028/

Televiziunea Română va avea un multiplex digital terestru dedicat

Consiliul Concurenţei a avizat favorabil, pe 2 iunie, proiectul de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Legii audiovizualului, care prevede ca Societatea Română de Televiziune (SRTv) să primească prin încredinţare directă unul dintre cele şase multiplexuri digitale terestre, care ar putea duce la apariţia unei noi platforme majore de retransmisie a programelor TV, pe lângă platforma de cablu şi cea de satelit. Un multiplex digital reprezintă un grup de servicii de programe radio, TV şi alte servicii multimedia transmise de la staţii de emisie către utilizatorii finali pe cale radio-terestră.

În avizul său, Consiliul Concurenţei avertizează că „alocarea către SRTv a unui întreg multiplex (capabil să asigure transmisia simultană a cel puţin opt canale Standard Definition în format DVB-T) ar putea depăşi necesităţile de spectru ale acestei întreprinderi pentru prestarea serviciului public de interes general“ şi că „trebuie luate în considerare măsuri în sensul evitării subvenţionării activităţilor sale comerciale“.

Potrivit noii strategii, în România se vor acorda şase multiplexuri digitale terestre naţionale, din care primul se va acorda cu obligaţia ca pe acesta să se retransmită exclusiv programele publice naţionale de televiziune, free to air şi cu obligaţii de acoperire în teritoriu şi populaţie. SRTv ar urma să opereze acest multiplex prin infrastructura proprie sau închiriind infrastructura necesară de la alt operator. Celelalte cinci multiplexuri ar urma să fie acordate prin procedura de selecţie competitivă. Sursa:http://www.gds.ro/Actualitate/2011-06-14/ Multiplex+digital+pentru+Televiziunea+romana

Cele mai memorabile transmisii din istoria televiziunii

Un studiu asupra audientelor din televiziune, efectuat pe un esantion de 3.000 de telespectatori, a revelat cel mai memorabil moment din istoria televiziunii de pana acum: Neil Armstrong pasind pe Luna.

Aproximativ jumatate dintre cei interogati cu privire la evenimetul-cheie din istoria televiziunii, au ales momentul din 1969, cand Omul a facut primii pasi pe Luna. Pe locul doi in topul intereselor populatiei britanice s-a aflat momentul alegerii lui Barack Obama, primul presedinte afro-american al Statelor Unite ale Americii, cu un procent de 37,5 dintre chestionati. Pe locul trei se afla asasinarea presedintelui american John F. Kennedy in anul 1963, votat in procent de 27%. Studiul a fost sponsorizat de firma Sony cu ocazia lansarii celui mai subtire televizor LCD in Marea Britanie.

Pe o luna se implinesc 42 de ani de la aselenizare, 42 de ani de cand omul a pus piciorul pe Luna.

Mic istoric al evolutiei televiziunii in Romania

Poate multi nu stiti ce a insemnat televiziunea in Romania de-a lungul ultimelor zeci de ani si nici cum a aparut televiziunea in Romania. Poate acum, cand exista sute de televiziuni nationale si locale in Romania, cei mai tineri nici nu isi pot inchipui ca au existat perioade in Romania cand se puteau vizona doar 2 ore de program intr-o zi, ca exista doar un singur program de televiziune cu emisiuni mai mult patriotice si content de propaganda. Insa fenomenul numit televiziune a fost prezent în peisajul românesc încă de la începuturile sale pe plan mondial. Deși apare în timpul celor două războaie mondiale, o perioadă și un context nu tocmai propice pentru dezvoltări științifice, atât pentru spațiul românesc, dar și pentru cel european, televiziunea reușește să se dezvolte și să se impună în fața altor medii de informare cum ar fi presa scrisă sau radio.
În România televiziunea a pătruns încă din perioada în care aceasta era într-un stadiu incipient și experimental în toată lumea. În anul 1926, la peste 40 de ani după ce au avut loc primele experimente publice realizate de către Ayrton și Perry, Baird reușește să transmită semnale de televiziune prin intermediul undelor radio. În 1932, Societatea Britanică de televiziune începe un serviciu experimental de televiziune, iar începând cu 1936 pornește difuzarea regulată a unor emisii TV.

În România primele teste în ceea ce privește transmisia la distanță a imaginilor apar în 1928. În acest an fizicianul George Cristescu publică prima lucrare științifică din România despre televiziune și propune un sistem nou de explorare a imaginii TV relizând și anumite experimente în acest sens.


Prima emisiune de televiziune din România care se apropie cât de cât de conceptul actual al înțelesului de emisiune, a fost realizată în 1937 la Facultatea de Științe din București în cadrul unor demonstrații publice.

Anul 1953 este un an important pentru începuturile televiziunii din România, a fost construit și probat primul emițător de televiziune românesc în alb-negru, realizat de profesorul Alexandru Spătaru. La doi ani distanță, în 21 august 1955 în București începe difuzarea regulată a unor emisiuni. Experimente de televiziune în culori au loc începând cu anul 1964.

Nicolae Stanciu, specialist în domeniul televiziunii, ajută la rândul său la lansarea Televiziunii Române pe care a condus-o timp de mulți ani din punct de vedere tehnic. Contribuțiile sale vizează calitatea imaginii de televiziune.

31 decembrie 1956 este ziua când a fost inaugurată în România televiziunea de stat, denumită și Televiziunea Română. Acesta poate fi considerat momentul în care apare în România instituția televiziunii. Modelul instituției este preluat după Televiziunea Franceză și după BBC adică limitarea spectrului frecvențelor și realizarea un program național standardizat. Prin acest demers instituția televiziunii primește rolulul deosebit de important de a fi în serviciul public și de a avea obligații în ceea ce privește educația și informarea cetățenilor.

Pentru o mai bună înțelegere a evoluției televiziunii în România câteva detalii tehnice despre începuturile TVR sunt utile. Studioul Național de Televiziune amplasat în str. Molière nr 2 era locul din care plecau programele spre emițătorul din fosta Casa Scânteii, actuala Casa Presei Libere.

Anul 1957 aduce pentru televiziunea din România câteva premiere naționale: primul car de reportaj intră în dotarea TVR, se înființează o stație pentru recepția emisiunilor din exteriorul României, sunt efectuate două transmisii în direct a unor evenimente, primul fiind muzical - concertul lui Yves Montand de la Sala Floreasca, iar al doilea sportiv. Emisia în această perioadă era realizată cu ajutorul unui emițător de 22 kw, în standardul D, pe canalul 2.


În anul 1968 este inaugurat un nou sediu, folosit și în prezent, pe Calea Dorobanților constituit din: 3 studiouri de producție (1, 2 și 3), 1 studio pentru știri (4), 2 studiouri pentru crainic (5 și 6), 1 studio pentru schimburi internaționale (7), 1 studio pentru înregistrări muzicale și alte incinte cu facilități pentru producție și montaj.

Interesul cetățenilor pentru această formă de comunicare este deosebit în România, cifrele confirmând cererea crescută de televiziune, dar și existența unui număr din ce în ce mai mare de consumatori. Astfel în 1965 numărul abonaților la serviciul public de televiziune ajunge la cifra de 500.000, iar în anul 1970 la 1,5 milioane. O altă dovadă a interesului crescut pentru televiziune este și apariția în 1968 a programului 2 de televiziune, numărul orelor de program depășind volumul de 100 pe săptămână la nivelul anului 1973.

Din 1982 însă, orele de program încep să se reducă drastic, culminând în 1985 cu desființarea canalului 2 și limitarea canalului 1 la doar doua și ulterior trei ore pe zi.

Dupa numeroase probe, la 23 august 1983 Televiziunea Română face prima transmisie color oficială. Au urmat ani la rând așa-numitele programe "parțial-color", când emisia în culori era oprită în mod expres din regia de emisie.

Anul 1989 este un an important în istoria televiziunii din România. În decembrie 1989 TVR are ocazia de a transmite în direct unul din evenimentele majore ale istoriei recente a României, cunoscut sub numele de Revoluția Română din 1989.


Din alt punct de vedere acest eveniment este de maximă o importanță pentru istoria acestei instituții deoarece a fost un actor activ în aceste evenimente. Tot în această perioadă poate fi consemnată o primă măsură de schimbare de imagine a postului de televiziune de la înființarea sa, transformarea TVR în TVRL Televiziunea Română Liberă. In mod normal, se reia în februarie 1990 emisia canalului 2 iar apoi cursul TVR este unul ascendent.

În 1994 prin legea 41 din 17 iunie 1994 [1] este înființată Societatea Română de Televiziune, un serviciu public autonom de interes național, independent editorial, prin reorganizarea Radioteleviziunii Române. Prin această lege sunt preluate bunurile și personalul moștenite de la Radioteleviziunea Română și se ia măsura despărțirii celor două instituții separate până în acel moment: radioul și televiziunea.

Schimbarea sistemului economico-politic din 1989 își pune amprenta și în domeniul audiovizual românesc.

Fiind un teren propice și neexploatat, audiovizualul românesc suferă schimbări evidente și de amploare după evenimentele din 1989. De la începutul anului 1992, anul apariției Legii audiovizualului și până în anul 2000, Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) a acordat 235 licențe TV pentru emisie terestră, 2523 licențe pentru transmisia programelor prin cablu și 18 licențe pentru emisia prin satelit.

Primul canal privat de televiziune apărut în 1991 se chema SOTI și iși difuza programele dupa ora 23, pe frecvențele TVR 2. A urmat apariția în 1993 a canalului Antena 1 și în 1994 a canalului Tele 7 ABC.

O statistică realizată la sfârșitul anului 2004 prezintă astfel situația audiovizualului din România: 99 canale TV, 600 societăți de cablu, 9 posturi care emit prin satelit. [2] Din cele 253 de licențe de emisie cele mai multe sunt acordate pentru posturi locale, conform statisticii din 2004 doar 3 județe neavând licențe pentru astfel de posturi: Călărași, Giurgiu, Ilfov.

În 1995, pe 1 decembrie, fostul canal de sport C31 devine Pro TV, post ce schimbă radical stilul de a face televiziune în România.

În prezent în România există o multitudine de posturi TV comerciale care acoperă o largă paletă de preferințe și răspund unor cereri diverse. Astfel există televiziuni generaliste: Antena 1, Pro TV, Prima TV, Național TV dar și televiziuni cu programe de nișă: știri - Antena 3, Realitatea TV, N 24, canale dedicate femeilor - Acasă, Euforia TV, sportive - Digi Sport, GSP TV muzică - MTV România, KISS TV, etc.

Surse: Wikipedia.org

LICENTE AUDIOVIZUALE pentru difuzarea prin satelit a serviciilor de programe de televiziune si radiodifuziune (ordonate pe localitati) - mai 2011

Peisajul audiovizual românesc s-a diversificat prin acordarea a aproximativ 400 de licenţe audiovizuale pentru posturi de televiziune şi peste 700 de licenţe audiovizuale pentru posturi de radio difuzate pe cale radioelectrică terestră sau prin satelit. De asemenea, s-au acordat peste 5.000 de avize pentru retransmisia de servicii de programe în reţele de telecomunicaţii ce deservesc aprox. 10.500 de localităţi.
În baza de date C.N.A. sunt introduse şi actualizate permanent datele de identificare a posturilor de radio şi de televiziune (nume program, licenţa audiovizuală, frecvenţă radio / canal TV, aria de acoperire, decizie de autorizare audiovizuală), a societăţilor deţinătoare de licenţe audiovizuale şi avize de retransmisie (adresa societate, telefon, fax, reprezentant legal al societăţii, certificat de înregistrare la Registrul Comerţului), precum şi acţionariatul acestor societăţi, cu aportul fiecărui acţionar la societatea respectivă.

O atenţie deosebită este acordată anexelor cu structura serviciului de programe radio/TV, precum şi ofertei programelor retransmise de reţelele de telecomunicaţii.


Asadar, sa vedem lista cu LICENTE AUDIOVIZUALE pentru difuzarea prin satelit a serviciilor de programe de televiziune si radiodifuziune, acordate pana in luna mai 2011 si ordonate pe localitati, asa cum o prezinta CNA. Tabelul contine, in ordine:

LOCALITATE               NUME PROGRAM               SOCIETATE               DEC.AUT.


ARAD WEST TV SC ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI SA 09-Sep-08

BAIA MARE TV FOCUS SC MEDIA RADIO GALAXIA SRL 14-Mar-06

BUCUREȘTI TV "CONVERGENȚE EUROPENE" FUNDAȚIA CONVERGENȚE EUROPENE - -

BUCUREȘTI TRINITAS TV PATRIARHIA ROMÂNĂ 25-Oct-07

BUCUREȘTI NAȚIONAL FM SC ABC PLUS MEDIA SA 23-Nov-04

BUCUREȘTI NAȚIONAL TV SC ABC PLUS MEDIA SA 08-Sep-03

BUCUREȘTI ADEVĂRUL TV SC ADEVĂRUL DIGITAL MEDIA SRL - -

BUCUREȘTI TV FLUX SC AFLUX PUBLIPROD SA 02-Oct-03

BUCUREȘTI ANTENA 3 - NEWS & CURRENT AFFAIRS SC ANTENA 3 SA 24-Jun-05

BUCUREȘTI ANTENA 1 SC ANTENA TV GROUP SA 07-May-96

BUCUREȘTI ANTENA 2 SC ANTENA TV GROUP SA 20-Feb-07

BUCUREȘTI ANTENA INTERNATIONAL SC ANTENA TV GROUP SA 18-Jul-06

BUCUREȘTI EUFORIA LIFESTYLE TV SC ANTENA TV GROUP SA 10-Jan-06

BUCUREȘTI RADIO MICUL SAMARITEAN SC AUDIO DELTA SRL 03-Feb-04

BUCUREȘTI B1 TV SC B1 TV CHANNEL SRL 30-May-02

BUCUREȘTI COMEDIA TV SC BIG BANG MEDIA SRL - -

BUCUREȘTI GSP - TV SC CAMINA TRUST SRL 22-Jul-08

BUCUREȘTI ROCK FM SC CANET RADIO SRL 14-Dec-99

BUCUREȘTI BAH TV SC CENTRUM CONSULTING SRL 12-Apr-11

BUCUREȘTI FAVORIT FM SC CLAS MEDIA SRL 14-Dec-04

BUCUREȘTI FAVORIT TV SC CLAS MEDIA SRL 14-Dec-04

BUCUREȘTI N24 PLUS SC CLAS MEDIA SRL 01-Sep-04

BUCUREȘTI AKTA INFO SC DIGITAL CABLE SYSTEMS SA 25-Mar-10

BUCUREȘTI MOOZ HITS TV SC DIGITALBROADCAST SRL 29-Mar-11

BUCUREȘTI MOOZ RO TV SC DIGITALBROADCAST SRL 29-Mar-11

BUCUREȘTI KANAL D SC DOGAN MEDIA INTERNATIONAL SA 30-Jan-07

BUCUREȘTI BOOM ACTION SC DTH TELEVISION GRUP SA 23-Feb-06

BUCUREȘTI BOOM COMEDY SC DTH TELEVISION GRUP SA 22-Jun-06

BUCUREȘTI BOOM DRAMA SC DTH TELEVISION GRUP SA 23-Feb-06

BUCUREȘTI BOOM HOP! SC DTH TELEVISION GRUP SA 22-Jun-06

BUCUREȘTI BOOM INDIAN SC DTH TELEVISION GRUP SA 22-Jun-06

BUCUREȘTI BOOM MUSIC SC DTH TELEVISION GRUP SA 22-Jun-06

BUCUREȘTI BOOM SMARTY SC DTH TELEVISION GRUP SA 15-Apr-08

BUCUREȘTI BOOM SPORT ONE SC DTH TELEVISION GRUP SA 23-Feb-06

BUCUREȘTI BOOM SPORT TWO SC DTH TELEVISION GRUP SA 23-Jun-09

BUCUREȘTI ETNO TV SC ETNO FOLCLOR MEDIA SRL 22-Jul-03

BUCUREȘTI EUROPA FM SC EUROPE DEVELOPPEMENT INTERNATIONAL-R SA 25-May-00

BUCUREȘTI DIRECT MARKET TV SC EUROSAT UNITED SRL 08-Jan-09

BUCUREȘTI EURO KID TV SC EUROSAT UNITED SRL 08-Jan-09

BUCUREȘTI NEW EUROPE CHANNEL TV SC EUROSAT UNITED SRL 06-Mar-07

BUCUREȘTI CREDO TV SC EXPRES IMAGE SRL 16-May-06

BUCUREȘTI GOLD FM SC EXPRESIV SA 04-Nov-04

BUCUREȘTI INFO FOCUS SAT SC FOCUS SAT ROMANIA SRL 26-May-09

BUCUREȘTI FASHION TV ROMÂNIA SC FTV RO SRL 28-Oct-10

BUCUREȘTI ALPHA TV SC GLOBAL VIDEO MEDIA SA 11-Dec-03

BUCUREȘTI RADIO GLOBAL SC GLOBAL VIDEO MEDIA SA 15-Mar-05

BUCUREȘTI RADIO ZU SC GRUPUL MEDIA CAMINA (G.M.C.) SRL 30-Sep-08

BUCUREȘTI ROMANTIC FM SC GRUPUL MEDIA CAMINA (G.M.C.) SRL 25-Nov-97

BUCUREȘTI PARTY RADIO SC HAPPY MEDIA SRL 28-Jun-07

BUCUREȘTI PARTY TV SC HAPPY MEDIA SRL 28-Jun-07

BUCUREȘTI MUSIKLUB SC HAPPY MUSIC SRL 27-Oct-09

BUCUREȘTI MYNELE TV SC HAPPY MUSIC SRL 26-Jun-08

BUCUREȘTI SPORT KLUB ADRIA (SPORT KLUB CHANNEL, SPORT KLUB SLO, SPORT KLUB HD) SC IKO BALKAN SRL 17-Dec-09

BUCUREȘTI THE GOLF CHANNEL SC IKO BALKAN SRL 11-Jun-09

BUCUREȘTI SPORT KLUB PREMIUM SC IKO POLAND SRL 08-Jan-08

BUCUREȘTI SPORT KLUB+ (SPORT KLUB+SLO, SPORT KLUB+ADRIA, SPORT KLUB+HR) SC IKO POLAND SRL 08-Jan-08

BUCUREȘTI COOL TV SC IKO ROMÂNIA SRL 15-Jan-04

BUCUREȘTI DOKU KLUB (DOQ ADRIA, DOQ ROMÂNIA) SC IKO ROMÂNIA SRL 08-Jan-08

BUCUREȘTI FILM+ (FILM+ ADRIA, FILM+ CZ) SC IKO ROMÂNIA SRL 07-Apr-09

BUCUREȘTI FILM+ CZ SC IKO ROMÂNIA SRL 15-Apr-08

BUCUREȘTI FILM+2 SC IKO ROMÂNIA SRL 15-Jan-04

BUCUREȘTI PRIZMA SC IKO ROMÂNIA SRL 15-Apr-08

BUCUREȘTI REFLEKTOR SC IKO ROMÂNIA SRL 15-Apr-08

BUCUREȘTI SERIES+ SC IKO ROMÂNIA SRL 15-Apr-08

BUCUREȘTI SPORT KLUB PRIME SC IKO ROMÂNIA SRL 15-Apr-08

BUCUREȘTI ZEUS TV SC LAZARUS MEDIA SRL 17-May-05

BUCUREȘTI RADIO ROMÂNIA DE MÂINE SC MASS MEDIA ROMÂNIA DE MÂINE SRL 31-May-07

BUCUREȘTI TELEVIZIUNEA ROMÂNIA DE MÂINE CULTURAL SC MASS MEDIA ROMÂNIA DE MÂINE SRL 09-Sep-08

BUCUREȘTI TELEVIZIUNEA ROMÂNIA DE MÂINE EDUCAȚIONAL SC MASS MEDIA ROMÂNIA DE MÂINE SRL 09-Nov-00

BUCUREȘTI IMOBILIARE TV SC MORE LIASON SERVICES SRL - -

BUCUREȘTI TOURISM TV SC MORE LIASON SERVICES SRL - -

BUCUREȘTI MUSIC CHANNEL (MUSIC CHANNEL HU) SC MUSIC CHANNEL SRL 28-May-08

BUCUREȘTI U TELEVIZIUNE INTERACTIVĂ SC NEW TREND MEDIA SRL 21-Oct-04

BUCUREȘTI OTV SC OCRAM TELEVIZIUNE SRL 01-Apr-04

BUCUREȘTI WIN CHANNEL SC PLAY GROUND BROADCASTING SRL 28-Apr-09

BUCUREȘTI PROGRAM TV SC PRO MANAGEMENT GROUP SRL - -

BUCUREȘTI ACASĂ TV SC PRO TV SA 13-Jan-98

BUCUREȘTI INFO PRO SC PRO TV SA 15-Sep-98

BUCUREȘTI MTV SC PRO TV SA 18-Apr-00

BUCUREȘTI PRO CINEMA SC PRO TV SA 15-Apr-04

BUCUREȘTI PRO CLASIC SC PRO TV SA 12-Nov-98

BUCUREȘTI PRO FM SC PRO TV SA 19-Dec-96

BUCUREȘTI PRO TV SC PRO TV SA 07-May-96

BUCUREȘTI PRO TV INTERNATIONAL SC PRO TV SA 09-May-00

BUCUREȘTI SPORT.RO SC PRO TV SA 22-Jul-03

BUCUREȘTI RFI ROMÂNIA SC RADIO FRANCE INTERNATIONALE ROMANIA SRL 01-Apr-04

BUCUREȘTI RADIO 21 SC RADIO XXI SRL 13-Jun-00

BUCUREȘTI VIBE FM SC RADIO XXI SRL 14-Feb-06

BUCUREȘTI 10 TV SC RCS & RDS SA 09-Dec-10

BUCUREȘTI DIGI FILM 1 (DIGI FILM 2 - PREMIUM) SC RCS & RDS SA 06-Oct-09

BUCUREȘTI DIGI SPORT SC RCS & RDS SA 09-Jul-09

BUCUREȘTI DIGI TV INFO SC RCS & RDS SA 18-Jun-08

BUCUREȘTI TARAF TV SC REAL TOP MEDIA TV SRL 15-Feb-05

BUCUREȘTI ACTIONSTAR SC REALITATEA MEDIA SA 11-Dec-08

BUCUREȘTI CINESTAR SC REALITATEA MEDIA SA 11-Dec-08

BUCUREȘTI COMEDYSTAR SC REALITATEA MEDIA SA 11-Dec-08

BUCUREȘTI RADIO GUERRILLA SC REALITATEA MEDIA SA 23-Jun-05

BUCUREȘTI REALITATEA FM SC REALITATEA MEDIA SA 15-Jan-02

BUCUREȘTI REALITATEA TV SC REALITATEA MEDIA SA 30-Oct-01

BUCUREȘTI THE MONEY CHANNEL SC REALITATEA MEDIA SA 25-Apr-06

BUCUREȘTI AUTENTIC CINEMA TV SC REALLY GOOD IDEAS MEDIA SRL - -

BUCUREȘTI ROMANTICA SC ROMANTICA TELEVISION SRL 22-Mar-07

BUCUREȘTI DOLCE INFO SC ROMTELECOM SA 12-Apr-11

BUCUREȘTI DOLCE MOVIE SC ROMTELECOM SA - -

BUCUREȘTI DOLCE MOVIE2 SC ROMTELECOM SA - -

BUCUREȘTI DOLCE SPORT (DOLCE SPORT 3) SC ROMTELECOM SA 06-Nov-08

BUCUREȘTI DOLCE SPORT 2 (DOLCE SPORT 4) SC ROMTELECOM SA 25-Jan-11

BUCUREȘTI KISS FM SC SBS BROADCASTING MEDIA SRL 18-Jun-96

BUCUREȘTI KISS TV SC SBS BROADCASTING MEDIA SRL 20-Jan-99

BUCUREȘTI MAGIC FM SC SBS BROADCASTING MEDIA SRL 24-Mar-98

BUCUREȘTI PRIMA TV SC SBS BROADCASTING MEDIA SRL 19-Feb-98

BUCUREȘTI GIGA TV SC SONIC MEDIA SRL

- -

BUCUREȘTI SPORT KLUB (SPORT KLUB HU) SC SPORT KLUB TV SRL 15-Dec-05

BUCUREȘTI DIRECT DIGITAL TV SC TELECROMA MEDIA SRL 24-Feb-05

BUCUREȘTI TELETRANSILVANIA SC TELETRANSILVANIA SRL 06-Jun-06

BUCUREȘTI DARIDO TV SC TEMATIC CABLE SRL - -

BUCUREȘTI GAMEX TV SC TV TALENT STUDIO SRL 17-Jul-03

BUCUREȘTI ROMÂNIA TA SC UNIVERS MEDIA SRL 30-Nov-10

BUCUREȘTI VACANȚA TV SC VACANȚA TV MEDIA SRL 09-Feb-06

BUCUREȘTI TOP 1 SC VIDEOMEDIA PLUS SRL 11-Mar-08

BUCUREȘTI RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI SOCIETATEA ROMÂNĂ DE RADIODIFUZIUNE 05-Nov-07

BUCUREȘTI RADIO ROMÂNIA CULTURAL SOCIETATEA ROMÂNĂ DE RADIODIFUZIUNE 05-Nov-07

BUCUREȘTI RADIO ROMÂNIA MUZICAL GEORGE ENESCU SOCIETATEA ROMÂNĂ DE RADIODIFUZIUNE 05-Nov-07

BUCUREȘTI TV ROMANIA CULTURAL SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 15-Mar-07

BUCUREȘTI TVR 1 SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 15-Mar-07

BUCUREȘTI TVR 2 SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 15-Mar-07

BUCUREȘTI TVR 3 SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 02-Oct-08

BUCUREȘTI TVR INFO SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 02-Oct-08

BUCUREȘTI TVR INTERNAȚIONAL SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 15-Mar-07

CEHU SILVANIEI ALTERNATIV TV SC GMG MEDIA BOX SA 30-Apr-09

CERNICA TELESTAR-MADEINITALY-DIFFUSION SC TELESTAR DIFFUSION SRL 16-Nov-10

CLUJ-NAPOCA ONE TV SC ONE PRODUCTION SRL 16-Oct-07

CLUJ-NAPOCA STUDIOUL TERITORIAL CLUJ SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 01-Feb-07

CONSTANȚA NEPTUN TV SC SOTI CABLE NEPTUN SRL 02-Oct-07

CRAIOVA RADIO TRINITAS PATRIARHIA ROMÂNĂ 31-Oct-05

CRAIOVA STUDIOUL TERITORIAL CRAIOVA SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 01-Feb-07

DROBETA-TURNU SEVERIN RADIO GALAXY SC GALAXY SRL 11-Jan-07

DROBETA-TURNU SEVERIN RADIOTELEVIZIUNEA SEVERIN SC TERRA SAT SEVERIN SRL 05-Nov-08

IAȘI RADIO TRINITAS PATRIARHIA ROMÂNĂ 27-Jul-04

IAȘI STUDIOUL TERITORIAL IAȘI SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 01-Feb-07

ORADEA TVS SC FASTPROMO SRL 10-Jun-10

ORADEA MARIA RADIO SC MARIA RADIO ERDELY SRL 04-Jan-07

ORADEA MUSICMIX SC TEMATIC CABLE SRL 09-Oct-07

ORADEA NOTA TV SC TEMATIC CABLE SRL 20-Oct-09

ORADEA PV TV (PESCUIT ȘI VÂNĂTOARE TV) SC TEMATIC CABLE SRL 25-Mar-08

ORADEA RADIO JAZZ SC TEMATIC CABLE SRL 09-Oct-07

ORADEA RADIO VOCEA EVANGHELIEI SC VOCEA EVANGHELIEI SRL 23-May-06

PETREȘTI AGRO CHANNEL SC VALTEC MEDIA BROADCASTING SRL 11-Jan-11

PIATRA NEAMȚ RAL TV SC DRUM CONSTRUCT SRL - -

PLOIEȘTI ALPHA TV SC GLOBAL VIDEO MEDIA SA 06-Mar-07

RÂMNICU VÂLCEA TELEVIZIUNEA VTV SC MEDIA TRUST SRL 07-Feb-08

ROBEȘTI LIGHT CHANNEL TV SC LIGHT CHANNEL MEDIA SRL 05-Nov-08

ROBEȘTI LIGHT CHANNEL TV 2 SC LIGHT CHANNEL MEDIA SRL 14-May-09

ROBEȘTI LIGHT CHANNEL TV 1 SC LIGHT CHANNEL TV SRL 14-May-09

SATU MARE FENY TV SC MEDIA RADIO GALAXIA SRL 14-Mar-06

SATU MARE GALAXIA TV SC MEDIA RADIO GALAXIA SRL 14-Mar-06

SEINI MULATOS TV SC MEDIA RADIO GALAXIA SRL 11-Mar-08

SINAIA TRAVEL MIX SC MIXMONTAN SRL 15-Mar-11

SUCEAVA TV NORD EST SC HAPPY HOLIDAY SRL - -

TÂRGOVIȘTE TELEVIZIUNEA TÂRGOVIȘTE SC BROADCAST MEDIA ENTERPRISES SRL - -

TÂRGOVIȘTE RADIO MINISAT SC MINISAT TELECOM SRL 25-Jan-05

TÂRGU MUREȘ RADIO SON SC TELESON SRL - -

TÂRGU MUREȘ STUDIOUL TERITORIAL TÂRGU MUREȘ SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 19-Jan-10

TIMIȘOARA ALFA OMEGA TV SC ALFA-OMEGA TV PRODUCTION SRL 02-May-06

TIMIȘOARA ALFA OMEGA TV INTERNAȚIONAL SC ALFA-OMEGA TV PRODUCTION SRL 21-Sep-10

TIMIȘOARA ANALOG TV SC ANALOG TV SRL 05-Feb-09

TIMIȘOARA TVT 89 SC M.C.T. IMPEX SRL 23-Sep-08

TIMIȘOARA RADIO TIMIȘOARA SOCIETATEA ROMÂNĂ DE RADIODIFUZIUNE 05-Nov-07

TIMIȘOARA STUDIOUL TERITORIAL TIMIȘOARA SOCIETATEA ROMÂNĂ DE TELEVIZIUNE 01-Feb-07

VOLUNTARI RADIO VOCEA SPERANȚEI SC DINAMIC AUDIO - SERV SRL 03-Feb-04

VOLUNTARI SPERANȚA TV SC DINAMIC AUDIO - SERV SRL 14-May-07

ZALĂU HORA TV SC PROFIMUSIC SRL 01-Feb-11


Sursa: cna.ro

Noua regula de la CNA - Informatiile din spoturile publicitare trebuie sa fie lizibile si afisate suficient timp

CNA a adoptat, în şedinţa de joi, o Instrucţiune prin care solicită ca informaţiile şi avertizările conţinute în spoturile publicitare difuzate pe posturile de televiziune să fie lizibile şi afişate pe o durată suficient de mare pentru a putea fi citite de către publicul mediu.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a votat, joi, în unanimitate Instrucţiunea privind condiţiile de prezentare a informaţiilor şi avertizărilor din cadrul mesajelor comerciale, după ce a constatat că în multe reclame informaţiile şi avertizările sunt scrise cu nişte caractere care nu permit citirea lor, durata de afişare a textului pe ecran în respectivele clipuri publicitare fiind, totodată, foarte scurtă.

Instrucţiunea a fost adoptată având în vedere dispoziţiile articolului 94 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "În scopul unei informări corecte, orice informaţie sau avertizare conţinută într-o comunicare comercială audiovizuală se difuzează astfel încât aceasta să fie clar percepută de public, în special prin asigurarea următoarelor măsuri: a) să fie prezentată static, lizibil şi pe o durată suficientă, în cazul informaţiei difuzate sub formă de videotext; dimensiunea caracterelor trebuie să fie de minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, înaltă definiţie; b) să fie redată la viteză normală de citire".

Potrivit Instrucţiunii, noţiunile de "informaţie" şi, respectiv, "avertizare" cuprind informaţii şi avertizări pentru care legislaţia naţională şi/ sau comunitară stabileşte cerinţe în materie de informaţii aplicabile în publicitate.

Informaţiile şi/ sau avertizările conţinute într-o comunicare comercială audiovizuală difuzată pe posturile de televiziune trebuie afişate cu dimensiunea minimă a caracterelor prevăzute la articolul 94 din Codul audiovizual (minimum 17 puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 32 în format HD, n.r.), lizibil şi pe o durată suficient de mare pentru a putea fi citite de către publicul mediu, se mai spune în Instrucţiunea CNA.

Pe de altă parte, potrivit aceleiaşi Instrucţiuni, la radio, informaţiile şi/ sau avertizările din reclame trebuie să fie rostite astfel încât acestea să fie clare şi inteligibile de către publicul mediu.

Încălcarea dispoziţiilor din Instrucţiunea votată joi se va sancţiona conform Legii audiovizualului şi Codului audiovizualului.

"Pentru CNA, aceasta este o modalitate de a sublinia o dată în plus şi de a încerca să determine posturile să nu mai primească acele spoturi de publicitate care sunt scrise ilizibil şi cu o durată insuficientă ca să poată fi citite", a spus Răsvan Popescu, preşedintele CNA. Sursa: http://www.mediafax.ro/ cultura-media /cna-vrea-ca-informatiile-din-reclame-sa-fie-mai-lizibile- si-afisate-suficient-timp-ca-sa-poata-fi-citite-8328331

Mooz Dance, o noua televiziune din Romania care va emite prin satelit

Televiziunea Mooz Dance, care va difuza muzică dance, a primit licenţă audiovizuală prin satelit în şedinţa de joi a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), postul urmând să fie lansat în acest an.


CNA a analizat în şedinţa de joi solicitarea societăţii Mooz TV SRL din Bucureşti de acordare a unei licenţe audiovizuale prin satelit pentru televiziunea Mooz Dance.
Acţionarii societăţii Mooz TV SRL sunt Cristinel Popa (70%) şi Ionuţ Samoilă (30%). Popa este fondatorul Eastern Space Systems, o companie de comunicaţii prin satelit, prin care va fi ridicat semnalul la satelit al Mooz Dance.
În cadrul şedinţei CNA de joi, Ionuţ Samoilă a spus căteleviziunea Mooz Dance va difuza în special muzică dance, dintre care 40% muzică dance românească. "Muzica va fi sută la sutăeuropeană, pentru că am observat că publicul iubeşte aceastămuzică", a spus Ionuţ Samoilă.
Potrivit lui Ionuţ Samoilă, postul Mooz Dance face parte din pachetul de televiziuni muzicale la care este acţionar. Samoilă mai deţine, din iulie 2010, licenţe audiovizuale pentru televiziunile Mooz Hits (dedicat muzicii lumii) şi Mooz Ro (care difuzează muzica românească), ce sunt difuzate în prezent exclusiv pe serviciul IPTV al Romtelecom şi care ar urma să fie retransmise din luna iulie şi pe platforma DTH Dolce, deţinută tot de Romtelecom.


Dacă Mooz Hits şi Mooz Ro au semnat parteneriate exclusive cu Romtelecom, postul Mooz Dance va fi destinat tuturor platformelor digitale din România. "Nu va fi un post free-to-air (liber la retransmisie, n.r.). Ne dorim să fie pentru toate platformele", a spus Ionuţ Samoilă.
El a precizat că televiziunea Mooz Dance va fi lansată în acest an.
Potrivit dosarului depus la CNA, o parte din programul Mooz Dance va fi interactiv - telespectatorii vor alege melodiile care sunt difuzate. Totodată, pe post vor fi difuzate, între orele 6.00 - 10.00 şi 18.00 - 21.00, şi producţii originale.

Publicul ţintă al Mooz Dance este format din femei şi bărbaţi cu vârste cuprinse între 12 şi 45 de ani.
Studiourile televiziunilor Mooz Hits, Mooz Ro şi Mooz Dance sunt în Bucureşti, echipa celor trei posturi numărând în prezent zece persoane, printre care şi Valeriu Rus, director de programe.
În afară de pachetul de televiziuni Mooz, Ionuţ Samoilă este acţionar minoritar la televiziunea Party TV, în acţionariatul căreia se regăseşte şi cântăreţul Costi Ioniţă. Sursa: http://www.mediafax.ro/ cultura-media/ televiziunea-muzicala-mooz-dance-va-fi-lansata-in-acest-an-8327179

Prima transmisie color in televiziunea din Romania

România a fost ultima ţară din Europa care a implementat televiziunea color, folosind, în mod surprinzător şi pe la spatele lui Nicolae şi Elenei Ceauşescu, un sistem diferit de cel îmbrăţişat de ţările din blocul sovietic.


Elena şi Nicolae Ceauşescu au aflat ulterior despre prima transmisie color a TVR.

Pe 23 august 1983, Televiziunea Română a făcut prima transmisie color oficială, din Piaţa Aviatorilor (numită, între 1951 şi 1962, Piaţa Generalissim I.V. Stalin), cu ocazia festivităţilor prilejuite de Ziua Naţională a României. Marele Erou al României socialiste şi tovarăşa academician nu au ştiut însă, în acel moment, că omagiile primite de la participanţi erau transmise în toată ţara nu în alb şi negru, ca în anii precedenţi, ci color.
Când a aflat, ulterior, Elena Ceauşescu n-a fost deloc măgulită, ci dimpotrivă, şi-a sărit din pepeni şi i-a mustrat aspru pe angajaţii televiziunii române, povesteşte pentru EVZ Cristina Ciucă, fosta şefă a Serviciilor Studiouri din TVR. Mereu nemulţumită de "bunăstarea" românilor, tovarăşa nu înţelegea nici în ruptul capului de ce ar fi avut ei nevoie de televiziune color.
De altfel, televiziunea color i se păruse suspectă Elenei Ceauşescu de la bun început, de când văzuse primul car color cumpărat de televiziunea română, vopsit în culorile roşu, verde şi albastru (cele trei culori de bază din care se formează restul de culori). I-a acuzat imediat pe reprezentanţii TVR că au schimbat steagul României, şi, bineînţeles, nimeni nu a avut curajul să o contrazică, povesteşte amuzat Sorin Dumitrescu, fostul şef al Serviciului Emisie şi Control General din TVR. A acceptat însă oarecum ideea până la urmă, când i s-a explicat că maiestuozitatea apariţiilor publice ale cuplului prezidenţial va fi amplificată de imaginile color.

Doi ani mai devreme, în 1981, România devenise singura ţară din Europa care încă transmitea doar în format alb-negru, după ce albanezii au făcut trecerea la diversitatea cromatică. Regimul de la Bucureşti nu se grăbea însă să facă acelaşi lucru, preferând să-şi direcţioneze bugetul auster către alte scopuri.

Ceauşescu, ignorat de tehnicienii TVR

Primii paşi către transmisiile color au fost făcuţi încă din 1975, când a fost cumpărat primul car de televiziune color şi au început unele teste (primele filmări color pe peliculă fuseseră făcute cu câţiva ani mai devreme, pentru portofoliul TVR). La acea vreme, în lume existau trei sisteme de televiziune color: NTSC (american), PAL (creat de germani, reprezenta o îmbunătăţire a sistemului NTSC) şi SECAM (creat de francezi şi adoptat de Rusia şi de ţările-satelit din Estul Europei).

Când în 1978, în timpul vizitei preşedintelui Giscard d’Estaing la Bucureşti, Nicolae Ceauşescu i-a promis că va adopta sistemul SECAM, inginerii şi tehnicienii de la TVR au rămas muţi de uimire. "Sistemul SECAM nu se poate recepţiona corect la noi în ţară, din cauza reliefului: Munţii şi văile deformează semnalul", explică Cristina Ciucă. În plus, recepţia la distanţe mari în sistemul SECAM nu era bună, iar prelucrarea semnalului era deficitară, explică Petre Varlam, fost Director al Direcţiei Tehnice din TVR.

În consecinţă, conducerea TVR a decis, împreună cu reprezentanţii Ministerului Comunicaţiilor, Ministerului Industriilor şi Comitetului de Stat al Planificării, să acţioneze în contrasens cu decizia lui Ceauşescu şi să implementeze, treptat şi pe ascuns, sistemul PAL, superior din punct de vedere tehnic. "La începutul anilor ‘80 televiziunea nu mai primea bani decât cu ţârâita, aşa că ne-am dat seama că managementul trecerii la color nu se putea face decât prin politica paşilor mici", spune Varlam.

Prima transmisie color, pentru străini

Astfel, angajaţii TVR au început să se pregătească pentru trecerea de la alb-negru la PAL, catalogând în mod oficial testele premilinarii drept experimente. A început să fie creat un portofoliu de emisiuni color, iar în anul 1981, cu prilejul Universiadei organizate la Bucureşti, angajaţii TVR au crezut că transmisiile color urmau să primească undă verde. N-a fost însă aşa. Ceauşescu a ordonat o desfăşurare de forţe impresionantă pentru cea mai mare competiţie sportivă organizată vreodată în România, la care au participat aproape 3.000 de atleţi din 86 de ţări, iar asta a însemnat şi transmisii color ale evenimentului, însă numai pentru alte ţări, îşi aminteşte Mircea Toader, fost şef al Serviciilor Relee şi Care de Reportaj din TVR.

Pe lângă lipsa banilor, angajaţii TVR s-au confruntat şi cu embargo-ul sub care se afla blocul sovietic şi care făcea imposibilă achiziţionarea oficială de magnetoscoape (aparate de înaltă frecvenţă pentru înregistrarea şi redarea imaginii şi sunetului). În consecinţă, au cumpărat, pe sub mână, două magentoscoape fabricate în SUA, din Iugoslavia, ţară care nu se afla sub embargo.

Ruşii erau nevoiţi să procedeze şi ei la fel, achiziţionând echipamente americane de înaltă frecvenţă, esenţiale pentru cursa spaţială la care se înhămaseră, de la Finlanda şi Franţa. "Se pare că Rusia a implementat sistemul SECAM, în 1967, ca o condiţie pentru ca aceste tranzacţii să aibă loc", povesteşte Mircea Toader.

Prima transmisie color, un act subversiv

În anul 1983, văzând că regimul Ceauşescu nu dădea semne că ar fi avut intenţia de a implementa televiziunea color prea curând, directorul de atunci al TVR, Nicolae Stanciu, a luat hotărârea ca pe 23 august să se facă prima transmise oficială. "Stanciu s-a folosit de faptul că Ceauşescu promisese într-o plenară de partid că România urma să introducă televiziunea în culori", povesteşte Cristina Ciucă.

Transmisia din 23 august 1983 a fost făcută în sistem PAL, la fel ca restul care au urmat. După acea dată, transmisiile au fost parţial color, ceea ce însemna că între emisiunile alb-negru erau intercalate, din când în când, şi programe color. Unele dintre ele erau primite de la vecini, care foloseau sistemul SECAM, aşa că soluţia a fost punerea în vânzare a unor televizoare bi-sistem. Românii cumpărau piese din RDG, concepute atât pentru sistemul PAL cât şi pentru cel SECAM, şi le montau în cutii de lemn autohtone la Electronica. Rezultatul: faimoasele televizoare bi-sistem TELECOLOR.

Televizoarele TELECOLOR au fost puse în vânzare pentru prima oară cam cu un an înainte de prima transmisie şi erau foarte greu de obţinut. Nu atât din cauza preţului foarte mare (costau cam cât jumătate de maşină), ci din pricina listelor lungi de aşteptare pe care numai răsfăţaţii regimului reuşeau să îşi facă loc, spune Sorin Dumitrescu. În aceste condiţii, doar o mână de români au putut urmări festivităţile de pe 23 august 1983 în culori.

Revoluţia în culori

Cum la mijlocul anilor ‘80 programul TVR fusese redus până la numai două ore pe zi, românii din vestul şi din sudul ţării au profitat mai târziu de televizoarele bi-sistem pentru a prinde programele ungurilor şi ale bulgarilor (care emiteau în SECAM), de foarte bună calitate în comparaţie cu cele autohtone.

Niciodată nu a fost anunţat în mod oficial că România a adoptat sistemul PAL, iar Cristina Ciucă povesteşte că Nicolae Ceauşescu a fost făcut să creadă de cei implicaţi în proiect că bi-sistemul SECAM/PAL era de fapt un sistem cu totul şi cu totul original, născocit de la zero de români. Sovieticii şi-au dat însă imediat seama, aşa că telefoanele de la ambasada URSS nu s-au lăsat mult aşteptate.

"Nu puteam să recunoaştem pe faţă că am adoptat sistemul PAL, când cei de la ambasadă, care aveau televizoare SECAM, ne întrebau de ce nu prind transmisiile noastre. Aşa că am fost nevoiţi ocolim subiectul pe cât am putut, spunându-le că nu ştiam care era cauza problemei. În realitate, ambele părţi ştiau exact care era problema", spune Sorin Dumitrescu. Dacă în 1984 proporţia programelor color era de 20% în raport cu cele alb-negru, în 1989 s-a ajuns până la procentul de 80%. Imaginile transmise în timpul Revoluţiei din decembrie a fost color.

După 1990, superioritatea sistemului PAL faţă de cel SECAM a devenit evidentă pentru toată lumea, în condiţiile în care Rusia şi celelalte ţări din Estul Europei au renunţat, treptat, la sistemul francez, îmbrăţişând şi ele PAL-ul. În prezent, SECAM-ul mai este folosit doar de unele ţări africane, majoritatea foste colonii franceze.



Sursa:http://www.evz.ro/detalii/stiri/ prima-transmisie-color-din-romania-fara-stirea-ceausestilor-933453.html

Receiverul Dolce HD Interactiv

În sfârșit îți poți controla televizorul! Cu noua televiziune Romtelecom Dolce Interactiv, tu deţii
controlul asupra programelor TV preferate: poți opri, înregistra, derula și relua cele mai interesante
secvențe TV, gratie echipamentelor:

• receiver Pirelli P.VU2600S-RT
• receiver Pirelli P.VU2000S-RT
• router HUAWEI HG655b



Acum nu vei mai pierde nicio fază din meci, nu vei mai pierde filmul preferat, nu te vei mai
certa cu familia pe telecomandă pentru că ai toate programele la îndemână. Poți vedea oricând ce
program dorești! Poți accesa în orice moment propria librărie de filme, poți opri și derula înainte și
înapoi emisiunea preferată, fără ca imaginea și sunetul să fie afectate. Totul la cea mai bună calitate!
Prin pachetul TV de la Romtelecom Dolce Interactiv ai cinema la tine acasă. Chiar mai mult decât atât,
ai parte de interactivitate maximă prin opțiunile serviciului Romtelecom Dolce Interactiv: EGP, VoD,
sVoD, CatchUp TV, Timeshifting, Parental Control.
Fii pregătit pentru noua televiziune Romtelecom Dolce Interactiv, un serviciu bazat pe o
tehnologie de ultimă generație care permite furnizarea serviciilor TV pe suportul liniei telefonice.


 Functii ale receiverelui Dolce Interactiv

  • Înregistrarea emisiunilor preferate

  • Posibilitatea de a opri şi relua emisiunea fără să o
    înregistrezi

  • Vizionarea cu încetinitorul

  • Rezervarea şi înregistrarea emisiunilor viitoare

  • Posibilitatea de a înregistra două emisiuni în acelaşi timp şi de a viziona una înregistrată în prealabil

  • Hard disk cu o capacitate de înregistrare de până la 230 ore în format SD sau până la 100 ore în format HD

  • Creare profile pentru controlul accesului la emisiuni sau filme în funcţie de vârstă




  • Funcţii interactive

    Inregistrare
    Opţiunea înregistrare permite înregistrarea programelor preferate. Pentru această foloseşte butonul înregistrare de pe telecomandă. Această opţiunea îţi oferă posibilitatea să porneşti, să ştergi sau să sortezi emisiunile înregistrate. Pentru a ajunge rapid la lista emisiunilor selectate pentru înregistrare apăsa butonul planner.

    Setări PVR (Setări Personal Video Recorder)
    Această opţiune va permite să distribuiţi spaţiul liber de pe hard disk, astfel încât să optimizaţi dimensiunea bufferului (memoriei tampon) şi să stabiliţi momentul de început şi de sfârşit al înregistrărilor.



    PVR Buffer (Memorie Tampon)
    Receiverul înregistrează până la 90 de minute din programul pe care îl urmăriţi la un anumit moment. Receiverul utilizează acest buffer pentru a-ţi permite să opreşti şi să reiei emisiunea (până la 90 de minute), fără a o înregistra. Bufferul PVR înregistrează automat (fără a activă de fiecare data opţiunea de înregistrare) şi afişează conţinutul canalului urmărit din momentul în care ai început să urmăreşti acest canal. Conţinutul înregistrat anterior este şters automat. Capacitatea bufferului poate fi între 0 şi 90 de minute. Dacă vizionezi canalul mai mult decât timpul selectat că şi capacitate pentru buffer, atunci conţinutul nou îl va înlocui pe cel înregistrat anterior.

    Opreşte şi Revino
    Opreşte şi revino permite să derulezi înainte sau înapoi, să revezi cu încetinitorul, precum şi să pui pauză în timpul vizionării unor emisiuni. Toate opţiunile sunt activate când înregistrarea este pornită. Poţi să derulezi înregistrarea de până la 32 de ori mai rapid sau să o încetineşti până la 0.1 ori.

    Rezervă şi înregistrează
    Cu această opţiune ai posibilitatea să rezervi o emisiune şi să o înregistrezi automat.

    Inregistrare simultana
    Opţiunea îţi permite înregistrarea a maxim 2 emisiuni în acelaşi timp. Totodată, poţi urmări şi o emisiune înregistrată în prealabil (playback).

    Timp de siguranţă
    Un eveniment programat să fie înregistrat la o anumită oră, va fi înregistrat cu x minute înainte şi după terminarea evenimentului din motive de siguranţă. Intervalul de siguranţă este stabilit iniţial la 5 minute, însă poate fi modificat ulterior de către utilizator.

    Preluarea Boom Tv de catre Romtelecom este o tranzactie finalizata

    "Romtelecom deja a virat un avans din pretul tranzactiei, urmand ca suma finala a tranzactiei sa fie stabilita la finalul procesului de migrare al clientilor. (...) Migrarea clientilor catre platforma DOLCE TV va incepe in luna iunie si se va realiza gradual pe parcursul catorva luni", se arata intr-un comunicat al casei de insolventa, citat de Mediafax.




    Unicredit Bank, cel mai mare dintre creditori, isi va recupera astfel o mare parte din creante, conform sursei citate, dupa ce a imprumutat compania cu 18,5 milioane de euro in anul 2008. In luna martie, Romtelecom, companie detinuta de grupul elen OTE, a anuntat ca a incheiat cu DTH Television Group contractul pentru achizitia activelor si a bazei de clienti Boom TV, pretul total al tranzactiei urmand sa fie stabilit in functie de numarul de clienti preluati.

    Platforma Boom TV a fost lansata in aprilie 2006, fiind a cincea platforma de televiziune digitala de tip Direct to Home (DTH) din Romania, alaturi de Digi TV (operata de compania de cablu RCS & RDS), Focus Sat (operata de compania de cablu UPC), AKTA (operata de Digital Cable Systems) si Dolce (operata de Romtelecom). In martie 2009, numarul de clienti al Boom TV a depasit pragul de 230.000, iar la finele anului trecut a coborat sub nivelul de 100.000, in conditiile in care piata de profil numara aproape 6 milioane de utilizatori.

    In mai 2010, DTH Television Grup a cerut insolventa la Tribunalul Bucuresti, dupa ce in prima parte a anului Unicredit Tiriac Bank, Grecos Energy Telecomunicatii si Eurocom Networks & Technologies au solicitat in instanta falimentul operatorului Boom TV.  Sursa: http://www.capitalul.ro/ mass-media-new-media/ romtelecom-a-incheiat-tranzactia-de-preluare-a-boom-tv.html

    Digi Sport 3 va emite alături de Digi Sport 1 şi Digi Sport 2

    Digi Sport 3, al treilea canal de sport pe care il lanseaza compania RCS&RDS, va prelua o parte din transmisiunile live pentru care Digi Sport a cumparat drepturi, anunta, miercuri, RCS&RDS. UPDATE Initial, compania a anuntat ca noul canal va emite incepand sambata, dar a revenit asupra informatiei, precizand ca Digi Sport 3 va emite din cursul lunii iunie, fara a mentiona o data exacta, iar de sambata 11 iunie primele doua canale ale operatorului, Digi Sport si Digi Sport Plus, vor fi redenumite Digi Sport 1 si Digi Sport 2.
     

    Potrivit informarii RCS&RDS, cel de-al treilea canal are drept scop sa permita telespectatorilor sa urmareasca in direct evenimente sportive programate la Digi Sport in aceleasi intervale orare.

    Digi Sport, prin canalele sale, transmite, intre altele: Liga 1 Romania (un pachet cumparat in licitatia din aceasta primavara), Premier League, Primera Division, Ligue1, Seria A; Moto GP, Formula 1, GP 2, Campionatul Mondial de Raliuri, competitii de handbal, tenis, atletism, baschet etc.

    Citam comunicatul de pe digisport.ro:

    "Un nou post, Digi Sport 3, va emite ÎN CURÂND, alături de Digi Sport 1 şi Digi Sport 2!

    Mai multe transmisii în direct, mai multe emoţii, mai multe evenimente…Mult mai mult spectacol!

    La noul post poţi urmări în direct competiţiile programate la Digi Sport, în aceleaşi intervale orare.
    Ca să vezi totul în direct şi să ai de unde alege!
    Liga 1, Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A, Moto GP, Formula 1, handbal, tenis, atletism, raliuri, baschet, volei, judo, box, gimnastică…pot fi urmărite toate la Digi Sport 1, Digi Sport 2, Digi Sport 3!

    Digi Sport trece la o nouă dimensiune! Digi Sport şi Digi Sport Plus vor fi redenumite Digi Sport 1 şi Digi Sport 2."

    80 de posturi de televiziune cu un abonament de doar 1 €

    Operatorul de telecomunicatii AdNet Telecom a lansat AdNet TV, un serviciu de televiziune digitala transmis direct catre TV prin intermediul unui Set-Top-Box conectat la internet. Compania nu distribuie acest serviciu individual, ci prin reteaua celor peste 550 de parte­neri. Pretul serviciului este de 1 euro/luna, la care se adauga insa cos­tul serviciului de internet fara de care AdNet TV nu poate functiona.


    http://www.adnettv.ro/

    Acesta este insa diferit in functie de tarifele percepute de fiecare partener AdNet Telecom. „Am pornit de la ideea ca trebuie sa furnizam mai mult decat posturi de televiziune si sa integram si potentialul internetului. Este necesara o conexiune de cel putin 10 Mbps pentru ca serviciul sa poata fi livrat. Estimam ca pana la finalul anului sa avem apro­xi­mativ 10.000 de clienti”, a declarat Geor­ge Berar, CEO-ul companiei. Potrivit oficialilor AdNet Telecom, prin serviciul IPTV vor fi livrate 80 de posturi de televiziune, dar si alte tipuri de servicii, cum este video on demand sau chiar acces la YouTube direct de pe televizor. AdNet Telecom a fost infiintata in 2007 si ofera romanilor servicii de acces la internet, de voce si multimedia, videoconferinte. Com­pania a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro. Sursa: http://www.financiarul.com/articol_58470/ adnet-telecom-lanseaza-servicii-de-televiziune -prin-internet-la-1-%E2%82%AC.html

    Romanii nu sunt multumiti de calitatea serviciilor de suport tehnic oferite de companiile de televiziune prin cablu

    Romanii nu sunt multumiti de calitatea serviciilor de suport tehnic oferite de companiile de televiziune prin cablu, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare de piata GfK. Aproximativ o treime din romani au intrat in contact direct cu furnizorii de servicii.  Unul dintre cele mai atractive servicii pentru clientii romani sunt cele de televiziune, in special televiziunea prin cablu, acestea primind si cele mai multe reclamatii.o treime dintre clienti s-au declarat nemultumiti.


    Potrivit analistilor, un client nemultumit nu inseamna doar pierderea aceluia, ci a mai multor clienti, avand in vedere ca 72 la suta din intervievati au declarat ca impartasesc experienta negativa si altor persoane.  Daca 52 la suta din romanii care au avut experiente pozitive in magazinele si call centerele operatorilor au fost convinsi sa foloseasca in continuare serviciile companiei sau sa devina clienti, 44% din cei care au avut experiente negative au renuntat la serviciile operatorului respectiv.

    "Unul dintre principalele efecte psihologice ale perioadei de criza este acela ca oamenii au devenit mai precauti in procesul de achizitie si tind sa ceara opinia celor din jur mai mult decat pana acum, inainte de a cumpara ceva. In acest context, cei 72% dintre clientii nemultumiti care povestesc despre experientele lor negative reprezinta un motiv de ingrijorare pentru orice companie", a spus Oana Neacsu, cercetator GfK.

    Clientii nemultumiti se plang de timpul de asteptare pana la preluarea apelului de catre un consultant si de lipsa promptitudinii in rezolvarea problemei.

    Sursa partiala: http://www.ziare.com/media/televiziune/romanii-nemultumiti-de-serviciile-de-telefonie-mobila-si-tv-1028644

    Giga TV Bucureşti a primit licenta de emisie prin satelit

    Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a acordat licenţă audiovizuală televiziunii generaliste Giga TV Bucureşti, la solicitarea S.C. Sonic Media SRL Piatra Neamţ, şi postului TV Giurgiu, la solicitarea Nova Force Tehnic SRL Giurgiu.


    Televiziunea va emite prin satelit, zilnic, între orele 7.00 - 00.30. Potrivit proiectului remis CNA, se estimează intrarea în emisie în maximum 15 luni de la obţinerea licenţei audiovizuale.

    Reprezentanţii Giga TV, George Harabagiu, director executiv redacţional, şi Daniel Ghita, administratorul societăţii din Piatra Neamţ, prezenţi la şedinţa CNA, au precizat că în termen de 90 de zile de la obţinerea licenţei vor fi achiziţionate materialele necesare.

    Potrivit proiectului depus la CNA, în prima etapă de dezvoltare, Giga TV va emite în Bucureşti şi în întreaga zonă de est a României, urmând să se extindă în toată ţara.

    Cu un format generalist, televiziunea va difuza producţie proprie în proporţie de 54,14% şi producţii ale altor producători - 45,86%. Vor fi difuzate programe de divertisment şi alte tipuri de programe (35,76%), programe de informare (25,71%), programe educative, culturale şi religioase (17,96%), filme (8,57%), publicitate (12%).

    Investiţia iniţială va fi de 400.000 de euro şi ulterior va mai fi alocată suma de 87.000 de euro pentru staţia sol, potrivit proiectului depus la CNA.

    Finanţarea activităţii se va realiza pentru început din împrumuturi, dar şi din surse proprii. Societatea Sonic Media nu înregistrează nicio datorie la bugetul de stat şi a realizat în ultimii doi ani profit, potrivit proiectului.

    S.C. Sonic Media SRL Piatra Neamţ îl are ca acţionar unic pe Alexandru Ioan Bania, potrivit documentaţiei remise CNA.

    Membrii Consiliului au votat în unanimitate pentru acordarea licenţei pentru Giga TV Bucureşti. Sursa: http://www.mediafax.ro/cultura-media/televiziunea-generalista-giga-tv-bucuresti- a-primit-licenta-audiovizuala-de-la-cna-8232129/

    Filmele straine dublate in limba romana pe programele romanesti ?

    Filmele straine dublate in limba romana pe programele romanesti ? O idee probabil inspirata din medota de traducere adoptata de alte tari, ca Germania, Italia, Spania etc. Cei care ne mai uitam si pe satelit stim despre ce este vorba. Dar sa mai amintim ca acolo filmele sunt dublate de adevarati actori, incat nici nu prea observi diferenta intre vocile originale si dublaj. Pana si vocea traducatorului lui Arnold Schwarzenegger e aproape identica cu vocea lui... Arnold Schwarzenegger. Este o adevarata industrie acolo. Poate politicienii nostri doresc sa creeze noi locuri de munca, cu aceasta ocazie aparand si o meserie noua si larg raspandita, "dublatorii " :). Si sa nu uitam ca majoritatea canalelor premium ofera pe satelit, pe langa coloana sonora dublata, si pe cea originala. Poate ar trebui si aceasta idee introdusa in propunerea legislativa. Plus ca aplicand acesta propunere legislativa, nu cred ca va mai invata nimeni engleza, franceza, italiana, germana. Chiar si putinele cuvinte pe care multi dintre noi le-am invatat de la televizor, tinerii nu vor mai avea ocazia sa le perceapa si sa le invete. Eu pot sa spun ca am invatat la un nivel de comunicare normal engleza, franceza, italiana si germana, poate si putina turca si poloneza, urmarind in anii de copilarie de dupa Revolutie, atatea programe tv noi si extrem de interesante la vremea aceea, prin satelit. Ma rog, e bun acest dublaj pentru batranii care nu vad bine si pentru cei care nu stiu sa citeasca, dar oare ce o sa ne facem cu copiii, fiindca sa nu uitam ca multi au invatat sa citeasca incercand sa urmareasca filmele de la televizor? O sa avem in 10 ani o tara de analfabeti. Si cu surzii ce ne facem? In sfarsit, sa dam citire informatiilor...

    - Alearga mai Ioane, nu vezi ca ies artificiile din cadru ?
    - Pff, iar am dublat gresit, sa vezi cat costa dublajul la filmul asta. Sa reluam !

    Deputatul PSD Victor Socaciu a depus la Camera o propunere legislativa care cere obligarea posturilor de televiziune sa dubleze productiile straine, astfel incat toate filmele sa fie "vorbite" in limba materna.

    Potrivit proiectului, "operele cinematografice in limbi straine vor fi traduse in limba romana, traducerea fiind asigurata prin procedeul dublajului", iar CNA va urmari respectarea si aplicarea acestei prevederi.

    In expunerea de motive postata pe site-ul Camerei Deputatilor, Victor Socaciu sustine ca prin promovarea acestei propuneri urmareste in special "protejarea identitatii nationale".

    "Folosirea subtitrarii introduce cuvinte noi, care ulterior vor fi asimilate de populatie. Aceste cuvinte sunt apoi folosite din ce in ce mai des in limbaj si ajung sa fie considerate ca termeni obisnuiti. Din aceasta cauza limba se deterioreaza, acest aspect conducand la afectarea identitatii nationale", considera deputatul PSD.

    Initiativa legislativa a fost depusa la Camera Deputatilor, fiind solicitate avizul Consiliului Legislativ si punctul de vedere al Guvernului.

    Pro si contra

    Dublajul filmelor si al altor productii TV este un subiect foarte controversat pentru o tara mica, asa cum este Romania. De-a lungul timpului s-au incetatenit foarte multe idei preconcepute despre acest procedeu, altfel nedaunator, care insa pot fi combatute cu argumente logice.

    Suporterii subtitrarii spun, pe buna dreptate, ca un film este destinat sa fie privit in limba in care a fost creat, astfel, chiar si prin intonatie sau tonalitatea vocii se transmit anumite emotii, sentimente ce sunt destinate sa ajunga la spectator.

    Acesta este insa si un un argument in favoarea dublarii filmelor. De multe ori, pe un strain il lasa rece tonul sarcastic sau glumet dintr-un film american, sau din contra situatiile tensionate. Insa cu ajutorul dublajului, aceasta problema poate fi remediata, prin simpla adaptare a tonului si a cuvintelor la cultura locala.

    Si sondajele ofera argumente pro si contra dublarii filmelor. Intr-un studiu publicat in revista PLoS One, Holger Mitterer (de la Institutul Max Planck pentru psiholingvistica/IMP) si James McQueen (IMP si Universitatea Radboud din Nijmegen) arata cum se pot imbunatati abilitatile de a intelege o limba straina, urmarind filme subtitrate.

    Pe de alta parte, un barometru european din 2005 arata ca 22 la suta dintre romani sunt pentru dublaj, iar altor 16 la suta le este indiferent - ceea ce ne duce la o piata potentiala de 7,5 milioane de persoane. Putem presupune ca procentul este mult mai mare in cazul copiilor si adolescentilor, care s-au obisnuit in ultimii ani sa priveasca desenele dublate de pe Cartoon Network, Jetix/Disney sau Nickelodeon.

    Parerea celor implicati

    Nici parerea celor implicati nu este unitara. Criticul de film Irina Margareta Nistor, care a facut, de altfel, dublaj de film timp de 11 ani, este de parere ca initiativa lui Victor Socaciu este foarte proasta.

    "Cred ca ar fi un dezastru pentru ca deja exista experienta cu Disney-ul care dubleaza filmele, am auzit cu totii cat de ciudat si nefiresc vorbesc personajele acelea. O sa inceapa toata lumea sa vorbeasca la fel, noi suntem mimetici pentru ca asa ne-a lasat Dumnezeu.

    In al doilea rand nu s-ar mai auzi limba si posibilitatea sa mai invete niste limbi straine e anulata. In general este o dovada de civilizatie sa subtitrezi filmele", a declarat, pentru Ziare.com, Irina Margareta Nistor.

    Preferinta unora sau altora pentru dublaj ori subtitrare isi are originea in practica televiziunilor nationale de dupa razboi. In cazul Romaniei, televiziunea nationala a preferat din start sa subtitreze productiile straine, din ratiuni economice, lucru care s-a perpetuat si dupa revolutia din 1989. In tari europene, precum Franta, Germania sau Italia, majoritatea filmelor sunt dublate.

    "Sigur ca Victor Socaciu are drept argument ceea ce se intampla in alte state, dar acolo se intampla dintotdeauna, iar acum nu mai stiu cum sa scape de chestia asta. Drept dovada ca si in Franta, Canal Plus - canal de televiziune cu plata - nu dubleaza filmele. Este o dovada ca lumea, atunci cand isi doreste ceva cu adevarat de calitate, se aboneaza la un canal care lasa versiunea originala a filmului", sustine Irina Margareta Nistor.

    La inceputul anilor '90, ProTV a facut un astfel de experiement, de a dubla o telenovela, dar a renuntat la idee, din cauza audientei scazute. "Imi aduc aminte foarte bine de acel serial sud-american, dublat, care nu a functionat absolut deloc", mai spune criticul de film.

    "Trecerea de la subtitrarea la dublarea in limba romana a operelor cinematografice straine nu este un proces simplu si nici de dorit in acest moment. Obiceiurile de consum ale publicului din Romania nu pot fi schimbate peste noapte, printr-un proiect legislativ", a afirmat, pentru Ziare.com, Maria Apostol, PR and Corporate Affairs Director al ProTV.

    Costuri prea mari

    Un alt argument impotriva dublarii filmelor ar fi costul actiunii. "Cine sa faca acest lucru la noi? O dublare profesionista ar trebui facuta cu actori profesionisti, care sunt costisitori", afirma Irina Margareta Nistor, care a repetat ca este "vorba de o initiativa nefericita".

    Maria Apostol a subliniat, pentru Ziare.com, ca "propunerea domnului Socaciu ar putea afecta piata de televiziune din Romania, crescand costurile broadcasterilor pe acest segment de continut si determinand televiziunile sa renunte la a mai difuza opera cinematografice straine, ceea ce ar crea un efect invers decat cel dorit de initiatorul proiectului si subliniat in expunerea de motive si anume, cresterea accesabilitatii la aceste programe".

    De Niro sau Al Pacino vorbind romaneste?

    La randul sau, actorul Victor Rebengiuc a declarat vineri, la RFI, ca propunerea este "o mare prostie", pentru ca mari actori ca Robert De Niro sau Al Pacino nu pot fi dublati.

    "Acest lucru ar trebui sa dispara chiar din faza de proiect, pentru ca este o mare prostie! Dublarea rapeste in mod categoric cel putin 25% din valoarea artistica si estetica a unui film. Nu poti niciodata sa vii tu sa fii De Niro sau Al Pacino sau oricare alt actor mare sau mic, care joaca in limba lui.

    E o prostie! Se fac lucrurile astea in tari analfabete. Sigur, exista o industrie care asigura intr-un fel celor care fac dublaje un venit oarecare si e o afacere, dar cred ca e genul de afacere care n-are ce cauta in tara noastra", declara actorul.

    "Cred ca nu poate fi impus lucrul acesta prin lege. Vreau sa va spun ca au fost oameni care au invatat limbi straine privind la filme. Ba chiar in tari cum este Albania, unde era un regim draconic mai rau decat in Romania, foarte multa lume a invatat italiana si chiar engleza privind la filme. Asta e un element de cultura generala. Daca piata cere acest lucru, se poate face, daca nu, nu", a afirmat Ion Caramitru, tot pentru RFI.

    Actorul Mircea Albulescu se opune dublarii filmelor, asa cum propune deputatul PSD, Victor Socaciu. Parlamentarul a depus un proiect de lege, care impune dublarea filmelor cu vocea unor actori romani si nu subtitrarea lor, ca in prezent. Albulescu a afirmat, la RFI, ca Socaciu este un om care "nu iubeste filmul si arta filmului".

    Mai tolerant, regizorul Andrei Blaier nu are o parere proasta despre obligarea posturilor de televiziune de a dubla filmele artistice. "Nu e rea ideea, dar mi se pare o cheltuiala prea mare. Nu e insa o idee rea pentru ca majoritatea oamenilor nu pot sa citeasca, sa vada, asa e mai simplu sa auda. I-ar avantaja pe cei mai in varsta, care nu mai sunt interesati de invatarea limbilor straine", a declarat Andrei Blaier pentru Ziare.com.

    Presedintele Consiliului National al Audiovizualului (CNA), scriitorul si scenaristul Rasvan Popescu, a declarat, sambata, ca nu sustine demersul legislativ al deputatului PSD Victor Socaciu privind dublarea in limba romana a filmelor straine.

    "Cred ca s-ar pierde mult din calitatea artistica a filmelor, iar posturile de televiziune ar fi obligate sa investeasca mai mult pentru difuzarea unor astfel de filme, pentru ca in ceea ce priveste costurile, sunt semnificativ mai mari. Nu sustin o astfel de initiativa", a precizat Rasvan Popescu.

    Si ministrul culturii, Kelemen Hunor, spune ca institutia pe care o conduce nu este de acord si nu sustine proiectul de lege al lui Socaciu.

    "Aceasta initiativa nu a fost bine gandita. Nu exista niciun motiv rational pentru dublarea in limba romana a filmelor. Ar fi o greseala sa votam o astfel de propunere", a spus Kelemen Hunor.

    La randul sau, actorul Victor Rebengiuc crede ca dublarea filmelor straine ar fi o afacere prin care s-ar mai obtine niste bani de la stat.

    "Se face o firma, un studio de facut dublaje, un regizor mediocru care se va ocupa de chestia asta, pentru ca regizorii mari nu se vor ocupa de treaba asta, cu niste actori mediocri care sunt disponibili pentru asemenea lucruri si va iesi o treaba de o calitate artistica absolut ingrozitoare.

    Mi se pare ca orice efort este inutil, daca isi pun in cap ceva guvernantii nostri, si o fac, in general, impotriva noastra, o duc pana la capat. Pentru ca au nevoie de o forma legala de a scoate bani de la stat", a comentat actorul.

    Proiectul de lege depus de Socaciu la Camera Deputatilor in aceasta saptamana prevede obligativitatea dublarii filmelor straine in limba romana. In expunerea de motive a proiectului de act normativ se mentioneaza ca prin acest demers se urmareste in special protejarea identitatii nationale. Sursa partiala: http://www.ziare.com

    Televiziunea de stiri din Republica Moldova Publika TV a fost vanduta ?

    Televiziunea de stiri din Republica Moldova Publika TV a fost vanduta directorului sau general, Dumitru Tira, se arata intr-un comunicat.
    Contractul de vanzare-cumparare a fost semnat la Chisinau, intre reprezentantii Bluelink Comunicazione, firma care era actionar majoritar la Publika TV, si Dumitru Tira.

    "Am decis sa fac acest efort avand in vedere valoarea acestui post de televiziune si a echipei care a dat dovada de profesionalism. Publika TV este deja un brand pe piata media din Moldova. Este prima mea investitie de o asemenea anvergura si am deplina convingere ca intr-un an si jumatate va fi una profitabila", a declarat Dumitru Tira.

    El a mai spus ca schimbarea actionarului majoritar nu se va reflecta in nici un fel in politica editoriala a postului. "Publika TV va ramane un post de televiziune echidistant, iar adevaratii stapani vor fi in continuare telespectatorii, care au gasit aici spatiul in care pot spune liber ce gandesc", a adaugat Tira.

    Publika TV s-a lansat pe piata la 7 aprilie 2010. Televiziunea are 370 de angajati si este singurul post de stiri din Republica Moldova.

    Dumitru Tira, noul proprietar, detine functia de manager inca de la infiintarea companiei Stiri Media Grup, care include Publika TV, Publika FM si publika.md. Sursa: http://www.newsin.ro/ via http://www.ziare.com/media/televiziune/televiziunea-de-stiri-din-r-moldova-publika-tv-vanduta-directorului-general-1096125
     
    Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
    Copyright © 2010-2014. HD Satelit - All Rights Reserved
    Template modified from template created by Creating Website Published by Mas Template
    Proudly powered by Blogger