sâmbătă, 6 iulie 2013

Ofertele Triple Play reprezintă viitorul

Ca exemplu vom oferi recenta revigorare a pieţei telecom din Spania.

Platformele de televiziune cu plată spaniole ( cu venituri din abonamente ) au depășit in sfârşit veniturile canalelor necriptate din Spania ( cu venituri din publicitate ), în conformitate cu raportul anual oferit de CMT, autoritatea de telecomunicații spaniolă.

Platformele de televiziune prin cablu sau satelit din Spania pierduseră mai mult de 350.000 de abonaţi în 2012, dar datorită schimbării strategiilor de market, mai ales prin implementarea ofertelor triple play ( trei servicii de la acelasi operator: televiziune, interent si telefonie ), companiile telecom au fost în măsură să îşi crească veniturile din serviciile de televiziune oferite cu 2,5%, la € 1,7 miliarde euro.

Canalele transmise necriptat au suferit pierderi de 17,9% comparativ cu anul 2011, cu un venit de € 1,6 miliarde euro.

Mai mult de 4 milioane de abonati au plătit abonamente la televiziunea cu plata în Spania până la sfârșitul anului 2012, inclusiv servicii pentru dispozitivele mobile.

Televiziunea prin satelit este tehnologia cu cel mai mare număr de clienți din Spania și reprezintă 41% din piață. Platformele de cablu au 33%, tv prin protocol IP un procent de 9%, iar televiziunea DVB-T cu plată 7%.

Veniturile televiziunii mobile in Spania au crescut 14,6%, iar cele ale tv prin protocol IP cu 11,6%, deși ambele au pierdut clienti prin cresterea pretului abonamentelor.


În ciuda lipsei de oportunități de afaceri pe piața audiovizualului din Spania, CMT a subliniat schimbările cu care s-a confruntat sectorul de televiziune cu plată si metoda care a scos din impas multe companii: ofertele la pachet.

Ofertele Triple Play au fost preluat treptat piața și reprezintă în prezent jumătate din toate contractele de televiziune cu plată si au salvat operatorii de servicii telecom din Spania.

Se pare ca majoritatea clientilor au preferat servicii complete de la acelasi operator, iar strategia anterioară de a oferi doar anumite servicii nu a fost benefică.

Clientii isi doresc asadar pe acelasi abonament televiziune, internet si telefonie. Acest trend pare sa avantajeze companiile mari si sa dezavantajeze operatorii mici sau mijlocii. Probabil si in Romania situatia este sau va fi identică.


Niciun comentariu despre subiectul „Ofertele Triple Play reprezintă viitorul”:

Trimiteți un comentariu

☑ Comentariile conforme cu regulile comunității vor fi aprobate în maxim 10 ore.

Top 5 articole în ultimele 7 zile