luni, 25 martie 2013

Schemă antenă digitală terestră - Download calculator

Cum construiesc o antena pentru televiziunea digitală terestră ? Este o intrebare care deseori pune in dificultate pe cei care doresc sa realizeze acasă un astfel de proiect. Principalele motive pentru care pare greu de construit o antena digitala terestra este ca nu se cunoaste schema antenei si in special dimensiunile elementilor, dipolului, distantele dintre elementi si schema refelectorului ori dimensiunile buclei.

Intrucat televiziunea digitala terestra se apropie cu pasi mai grabiti sau mai lenti si de Romania, scrierea unui astfel de scurt articol era necesara.

In primul rand trebuie sa stiti ca antenele pentru receptia digitala terestra nu sunt cu nimic mai speciale decat antenele UIF care se construiau inainte de Revolutia din 1989. Nu sunt antene speciale digitale, ci antene Yagi care au aceleasi caracteristici ca o antena analogica clasica. Semnalul receptionat este transmis apoi prin cablu la receptorul digital terestru ( receiver digital terestru sau televizor cu tunner DVB-T sau DVB-T2 ). Acest tip de antena se numeste de fapt antena Yagi-Uda si a fost inventata in anul 1926 de catre Shintaro Uda de la Universitatea Imperiala Tohoku din Sendai, Japonia.

In al doilea rand, trebuie sa stiti ca o antena digitala terestra construita acasa este de obicei, daca sunt respectate schemele de constructie, mult mai performanta decat una din comerț. Cu putina rabdare si cateva ore de timp liber, dar si cu cateva unelte simple si materialele necesare ( preferabil metale cat mai usoare ), poti obtine o antena "acordata pe canal" ( cu câștig maxim pe frecventa pe care doriti sa o receptionati ).

Asadar, o antena performanta se realizeaza in functie de frecventa care se doreste a fi receptionată si nu se recomanda o antena "universală" decat in zonele cu semnal bun.

Antena este formata din:

- dipol
- elementi directori ( dispusi perpendicular pe un suport )
- reflector ( format din elementi reflectori dispusi perpendicular pe un suport )
- suport de sustinere ( de exemplu un stâlp dintr-o țeavă )
- buclă

Antena se leaga la receptorul digital printr-un cablu coaxial, montandu-se la capatul dipolului printr-o bucla, confectionata tot din acelasi cablu. Aceasta este bucla de simetrizare si dimensiunile ei se realizează tot in functie de frecventa ce urmeaza a fi receptionata.

Cu cat sunt mai multe elemente, cu atat antena va avea un castig mai mare, fiind mai ales utila in zonele cu semnal slab. Insa cu cat antena are mai multi elementi si deci poate receptiona semnal de la emitatoare digitale mai indepartate, cu atat antena trebuie orientata mai exact. De asemenea, dupa ce realizați complet antena, trebuie sa o montati pe stalpul de sustinere , in functie de polarizarea folosita pe frecventa respectiva ( dar sa speram ca nu va fi nevoie in zona dvs. de receptie de o astfel de rotire).

Unii tehnicieni recomanda montarea unui amplificator de canal sau de banda larga intre antena si receptor ( pe cablul coaxial, cat mai aproape de antena, amplificatorul fiind alimentat chiar prin cablul coaxial, iar alimentatorul conectat la reteaua electrica in casă, in apropierea televizorului). Totusi noi nu recomandam folosirea unor astfel de amplificatoare, pentru ca amplifica diferit sau chiar "taie" alte canale, iar un amplificator prost conceput sau realizat poate fi "dăunator" pentru semnalul digital, intrucat poate creste semnificativ zgomotul indus si induce astfel o scadere dramatica a calitatii semnalului digital.

Pentru realizarea elementilor directori si ai reflectorului se pot folosi bare sau țevi de diverse profile din cupru sau aluminiu, iar suportii pentru acestea se pot face din bare sau tevi ( preferabil cu profil p[trat, pentru stabilitate si usurinta montarii elementilor si cu un diamtetru sau latura de doua ori mai mare decat cea a barilor folosite pentru constructia elementelor directoare sau refelectoare ).

Cand montati antena este important ca stalpul pe care este asezata sa fie sustinut in doua sau mai multe puncte, pentru a nu se indoi suportul orizontal al elementilor directori, din cauza greutatii ( foarte important ).

Bineinteles, exista multe scheme de realizare a antenei digitale terestre acordate pe canal, dar de obicei cu aceleasi rezultate sau poate chiar mai slabe. De aceea recomandam o schema clasică, care este usor de realizat si cu rezultate exceptionale, daca se respecta datele constructive.

Iata si o schema de baza a antenei DVB-T sau DVB-T2 ( antena digitala terestra ):



De data aceasta nu o sa va ofer tabele pentru segmente de frecventa care cuprind 4-5 canale, ci un calculator de antene Yagi care contine in el mai multe calculatoare utile ( inclusiv calculator pentru dimensiuni, distante, bucle, distanta antene duble, câștig etc), un software All-in-One.

Acesta poate fi descarcat dand click pe linkul de mai jos. Îl instalati si incepeti sa il studiati.

Tot ce aveti nevoie este sa introduceti frecventa pentru care doriti sa fie acordata antena si tipul de materiale si profile pe care le veti folosi la realizarea acesteia, precum si tipul de cablu folosit, apoi apasati butonul "Calculate". Daca nu cunoasteti frecventa de emisie a canalelor sau pachetelor digitale pe care doriti sa le receptionati, o puteti cauta in tabelul din articolul de aici.

Download Calculator antena digitala terestră DVBT / DVB-T2. ( sau  arhivat de AICI ).

Calculatorul este oferit prin bunavointa vk5dj.com .

Sper sa va fie util si spor la constructie si receptie digitală terestră, inclusiv HD.


15 comentarii despre subiectul „Schemă antenă digitală terestră - Download calculator”:
nycku

multumim pt informatii si detalii. prin anul 1997 faceam modelul acesta de antene pt a receptiona o televiziune locala din zona mea, ani au trecut antenele s-au divesificat au aparut cele turcesti tip lighean si cu elementii in fata lui,tip plasa cu amplificator, apoi au invadat digi si alti prin satelit acum cu trecerea la digital terestru ne intoarcem de unde am plecat la antene facute de noi .

Anonim

Asa am facut si eu in 1993 tot felul de antene pentru tvr-2,protv buzau ,antena 1 slobozia ce mai chinuiala cu 4 antene sa captez semnalul mai bine ,dar acum ne trebuie o singura antena pentru DVB-T http://www.traiect.ro/APP_shop/prodList.asp?idCategory=278&c1=Antene-de-exterior-UIF-multicanal-(canale-21-69/470-862Mhz)

Romanian Dreambox Info

Foarte bun materialul, l-am preluat si noi cu specificarea sursei bineinteles si link direct catre aceasta pagina.

Administrator HD Satelit

Multumim pentru apreciere si promovare.

O sa vina in urmatorii ani si vremea antenelor Yagi, de aceea am decis sa dezvoltam din timp aceasta tema.

Romanian Dreambox Info

Cu placere, noi va multumim pentru o colaborare de durata pentru ambele pagini dedicate receptiei sat si nu numai.

Am locuit si locuiesc multi ani in Italia-Spania-Grecia, iar cele vazute la ei cu o simpla antena yagi m-au lsat cu un gust amar gandindu-ma la tara noastra unde mai presus de interesul national dicteaza cel personal , pacat, sper sa ajungem si noi la astfel de performante DVBT curand...in urmatorul cincinal sper...

Anonim

Excelent calculatorul de antene Yagi expus mai sus. Am construit antene pe baza acestui calculator şi au dat rezultate foarte bune. Atenţie la dimensiuni!

Anonim

De când e antena... digitală?

HDSatelit Romania

Este prescurtare SEO la titlu, să nu fie respectivul titlu prea lung. Complet ar fi fost "Scheme de antene pentru receptia televiziunii digitale terestre - Download calculator".

Daca citesti articolul, vei observa ca am specificat explicit la momentul publicării acestuia următoarele:

"In primul rand trebuie sa stiti ca antenele pentru receptia digitala terestra nu sunt cu nimic mai speciale decat antenele UIF care se construiau inainte de Revolutia din 1989. Nu sunt antene speciale digitale, ci antene Yagi care au aceleasi caracteristici ca o antena analogica clasica. "

Dacă mai ai nelămuriri, îți răspund cu plăcere.

Anonim

mai bine o antena turceasca si gata ,in 93 faceam asa ceva si era de munca ca toata lumea vroia programe tv romanesti,sa dea domnul sa apara cit mai repede DVB-T2 sa montez echipamentele in jud.Braila

Anonim

Dap, dar nu se compara o antena turceasca nici pe departe cu una cu elementi facuta dupa carte, cu dimensiuni exacte. Amplificatoarele maresc putin si semnalul, nu doar elimina atenuarea aia.

Anonim

Istoria se repeta...Construiesc antena dar nu am ce prinde in zona decat ceva Sârbi sau Bulgari DVB-T la DX, Hi, Hi

Anonim

Ai rabdare până la sfarsitul anului 2016 si va fi DVB-T2 in majoritatea Romaniei.

Zoli

Practic ,indiferent ca s-a trecut televiziunea de la analog la digital , se folosesc tot acele frecvente pentru undele electromagnetice purtãtoare ,asa ca ne putem întoarce la vechile antene yagi !

Anonim

Exact. :)

alaunu1

cu alte cuvinte semnalul digital este transmis pe cale analogica ;)

Trimiteți un comentariu

☑ Sunt de acord cu Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare.


AKTA (59) Digi (433) Focus Sat (221) FREESAT (23) iNES (17) Nextgen (70) Orange (174) Telekom (272) UPC (235) Vodafone (47)