sâmbătă, 31 august 2013

Mobile banking, un risc pentru utilizatori ?

FCA studiază potențialele riscuri pentru clienții de mobile banking, iar primele concluzii sunt că fraudele și greșelile pe tastaturile problematice pot crea probleme pentru persoanele care folosesc servicii bancare pe telefonul mobil, a anuntat Autoritatea de Conduită Financiară (FCA).

Consumatorii care transferă bani ar trebui să fie atenti cand introduc cifrele pe tastaturile mai mici, a mai avertizat autoritatea de reglementare. Utilizatorii ar putea de asemenea folosi mobile banking târziu în noapte, ceea ce poate afecta concentrarea atunci când se fac tranferuri de fonduri.


Implicând diversi tipuri de plăți efectuate de persoane fizice și juridice care folosesc pentru aceasta telefoanele mobile, tabletele sau alte dispozitive portabile, mobile banking utilizează de asemenea si aplicații care permit clienților să verifice soldul contului lor, istoricul tranzactiilor sau verifice cele mai recente activitati pe contul lor.

De exemplu, aproximativ unul din cinci adulti din Marea Britanie au folosit deja telefonul lor pentru a face o plată, iar unul din patru utilizează dispozitivele mobile pentru a verifica soldul bancar.

FCA va publica un raport complet despre mobile banking la începutul anului 2014. Cu toate acestea, concluziile sale timpurii sunt menite să ofere îndrumare pentru furnizorii de servicii și să explice riscurile potențiale pentru consumatori.

Autoritatea a constatat că existat tentative mutiple de fraudă, hoții încearcând să plaseze pe dispozitive software rău intenționat sau viruși, pentru a accesa conturile utilizatorilor. Utilizatorii ar putea avea probleme si din cauza erorilor sistemelor informatice, dar ar putea exista erori făcute chiar de către consumatorii care nu sunt familiarizați cu noua tehnologie.

"Mobile banking are o dezvoltare interesantă în domeniul serviciilor financiare, cu un număr tot mai mare de consumatori atrasi la confortul bancar în mișcare", a declarat Clive Adamson, director de supraveghere la FCA.

"Cu o influenta tot mai mare pe piata, acum este momentul potrivit să facem un bilanț, pentru a ne asigura că sunt protejati clientii într-un mod corespunzător. Dar siguranta mai depinde si de ei", a concluzionat aurotitatea.


Niciun comentariu despre subiectul „Mobile banking, un risc pentru utilizatori ?”:

Trimiteți un comentariu

☑ Comentariile conforme cu regulile comunității vor fi aprobate în maxim 10 ore.

Top 5 articole în ultimele 7 zile