miercuri, 4 septembrie 2013

4 televiziuni din Egipt au fost închise

Un tribunal egiptean a ordonat închiderea a patru posturi de televiziune, inclusiv a afiliatului egiptean al postului tv Al Jazeera , pentru " insultarea forțelor armate (...) și incitare țărilor străine împotriva Egiptului".

Hotărâre judecătorească, emisă la 3 septembrie , face parte dintr-o represiune asupra posturile de televiziune sunt impotriva demiterii președintele Mohamed Morsi sau care sustin Frăţia Musulmană.

Televiziunea Al Jazeera Mubasher Misr cu sediul in Cairo a fost acuzata de raspandirea unui zvon care ar fi creat disesniuni si ar fi ajutat protestelor opoziției. Săptămâna trecută, Guvernul a declarat televiziunea Al Jazeera Mubasher Misr ca una care emite fără licență de transmisie și a avertizat că va urma o acțiune în justiție, "având în vedere amenințarea pe care o reprezintă la adresa securității naționale".

Al Jazeera s-a apărat, negând că ar fi părtintoare și a precizat că programele sale sunt corect și echilibrate.

Celelalte posturi de televiziune afectate de hotărâre judecătorească sunt Ahrar 25, despre care se spune că are legaturi cu Fratia Musulmana, și alte două canale islamiste, Al-Quds si Al-Yarmuk.

Acesta sunt ultimele dintr-o serie de represiuni asupra mass-mediei din Egipt, actiuni care s-au concentrat în special asupra rețelei Al Jazeera.

Trei jurnaliști Al Jazeera English au fost deportați din Egipt, la 1 septembrie, la cateva zile după ce canalul de știri a difuzat declarații ale conducătorilor Frăției Musulmane care incitau la proteste împotriva guvernului sprijinit militar.

Wayne Hay, Adil Badlow și Russ Finn au fost trimisi cu un avion egiptean la Londra, după ce au fost reținuți de către forțele de securitate incepand cu 27 august 2013.

Shihab Elddin Shaarawi din conducerea televiziunii Al Jazeera Mubasher Misr a fost de asemenea arestat la 30 august 2013, dar mai târziu a fost eliberat, mai anunţă rețeaua de televiziune.

Sediul Al -Jazeera din Cairo a fost închis dupa un raid oficial de securitate in data de 3 iulie, ziua in care Mohamed Morsi a fost demis din funcție de către armată.

Fostul președinte este în stare de arest preventiv sub acuzația de incitare la uciderea de protestatari în 2012.

Presiunea asupra mass-media, exercitată de către guvernul sprijinit de armată, s-a intensificat după ce cel puțin 1.000 de simpatizanți ai Frăției Musulmane au fost uciși în august de către forțele de securitate, în timpul raidurilor efectuate la demonstrații.


"Ca și predecesorii lor , autoritățile se pare că nu reușesc să înțeleagă că tentativa de suprimare a televiziunilor crează martiri si bineinteles, mai multă opozitie", a concluzionat Sherif Mansour.


Niciun comentariu despre subiectul „4 televiziuni din Egipt au fost închise”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare:


Cele mai citite articole în ultimele 7 zile

Cele mai citite articole în ultimele 30 zile

AKTA (46) Digi Mobil (38) Digi Tv (305) Focus Sat (206) FREESAT (22) iNES (15) Nextgen (68) Orange (169) Orange Tv (100) RCS-RDS (395) Telekom Romania (218) Telekom Tv (192) UPC (215) Vodafone (44)