miercuri, 4 septembrie 2013

Înlocuire cartela SIM Cosmote defectă

Mi-am facut putin timp liber sa va povestesc aventura mea pentru a schimba o simplă cartela SIM preplătita la Cosmote, dar care s-a defectat.

Nu mai prefer abonamente de multi ani, de când am platit o mică avere pe plata facturilor  la un alt operator. Intreaga mea familie foloseste de atunci cartele preplatite, doar la Cosmote.

Cartela preplatita nu mai functiona in nici un telefon in care a fost testata dupa aparitia defectiunii, acum o saptamana. Orice telefon in care era introdusa nu se inregistra in reteaua Cosmote. Cand se incearca apelarea, era afisat pe display-ul oricarui telefon un mesaj de genul "Lipsa reţea disponbilă". Aceleasi telefoane cu alte cartele Cosmote functionau corect.

Cartela s-a defectat in timp ce era utilizata cu un telefon asezat pe masă, in functiune si cu acumulatorul incarcat 90%. La prânz a functionat, seara nu a mai functionat. Asa ca am plecat la drum, sa o schimb, nu inainte de a citi instructiunile de pe site-ul Cosmote:

Cum pot sa-mi inlocuiesc cartela SIM deoarece este furata / pierduta / defecta/ deteriorata?

Solicitati la cel mai apropiat magazin COSMOTE sau partener comercial inlocuirea cartelei SIM. Taxa perceputa pentru inlocuirea cartelei SIM este de 2.48 euro(TVA inclus) si se achita in magazin.In cazul in care solicitati inlocuirea din cauza defectarii vechiului SIM, pe langa documentele mentionate este necesar sa prezentati si SIM-ul deteriorat. Documentele necesare sunt:
- Formularul de inlocuire cartela SIM. (disponibil in magazin)
- Cartea/buletinul de identitate, datele de identificare ale cartelei

Simplu, imi spun. Insa pe teren realitatea a fost alta.

Acum cateva zile, dupa ce am fost refuzat de peste cinci magazine Cosmote, pe motiv ca respectivii parteneri nu pot efectua astfel de servicii de inlocuire cartelă preplatita, din diverse cauze reale sau nu, am ajuns la un magazin Germanos, unde am primit minunata veste ca se poate schimba.

Am spus numele si prenumele, am inmânat cartea mea de identitate si cartela SIM defectă si i-am explicat reprezentantului situatia exact cum v-am expus-o si dvs.

Si apoi a inceput interogatoriul. Va redau aproximativ discutia, esentialul fiind redat in mare parte.

"Angajat: Ce număr de telefon aveti ?
Eu: 076XXXXXXX.
Angajat:  Cand ati efectuat ultima incarcare?
Eu: In data de XX.XX.XXXX ( Am tinut minte data fiindca era o incarcare recenta)
Angajat: Cu ce valoare ati incarcat?
Eu: Am incarcat cu 6 euro.
Angajat: In ce data ati cumparat cartela ?
Eu: Acum cativa ani, 4-5 ani, nu mai stiu data exacta.
Angajat: Atunci avem o problema, trebuie sa va punem intrebari suplimentare. Cat credit mai aveti pe cartela ?
Eu: Nu stiu, nu am verificat, oricum exista credit pe cartela, iar cartela e in termen de valabilitate.
Angajat: Pai de ce nu ati verificat?
Eu: Pai nu avea rost sa verific, exista o incarcare recentă si nu prea am efectuat apeluri telefonice. Probabil 4-5 euro. Trebuia sa verific ?
Angajat: Da, inainte sa se defecteze cartela.
Eu: Pai de unde sa stiu ca se defecteaza ?
Angajat: Atunci nu prea vă putem ajuta. Reveniti peste 2 ore, sa vorbim la Bucuresti."

Am plecat oarecum dezamagit. M-am prins si o ploaie zdravănă, am facut un mic duş. Oricum, nu e vina companiei pentru asta. Am revenit dupa 2 ore la Germanos.

"Eu: Ati intrebat, se poate inlocui cartela defecta?"
Angajat: Nu se prea poate in conditiile acestea. Ne-ati prezentat date eronate si inexacte. Am intrebat insa si totusi ar fi o posibilitate.
Eu: Ce posibilitate ?
Angajat: Sa faceti abonament si atunci va puteti recupera numarul.
Eu: Multumesc, nu doresc abonament. Dar daca trec pe abonament, atunci datele devin unele exacte? Ca nu prea inteleg.
Angajat: Nu ma luati cu tonul asta. Eu vreau sa va ajut. Daca nu vreti abonament la telefonie, ar mai fi o ultima posibilitate. Aveti aici oferta noastra de televiziune la Romtelecom. ( Îmi înmâneaza un pliant) Ati putea face un abonament la televiziune prin satelit.
Eu: Nu, multumesc, am deja un provider de televiziune prin cablu, am si antena satelit pentru a receptiona programe la liber prin satelit, de la dvs. doream doar cartela pentru servicii telefonice.
Angajat: Atunci ne pare rau, nu se poate face nimic pentru a va recupera cartela. Trebuie sa treceti la televiziune sau măcar la abonament.
Eu: Ok, voi trece la alt operator de telefonie, impreuna cu familia mea.
Angajat: Am vrut sa va ajut si dvs. ma luati cu expresii de acestea ? Daca nu sunteti multumit, sunati la relatii cu clientii si va explică ei acolo.
Eu: Nu voi suna la relatii cu clientii, ci voi expune public situatia pe internet.
Angajat: Pe Facebook ? :)
Eu: Pe cele cateva siteuri pe care le detin si eventual voi depune o reclamatie la OPC.

Apare un alt angajat, care probabil trăsese cu urechea la discutie.

Angajat 2: Asteptati putin, sa mai sunam din nou la Bucuresti. Reveniti dupa 20 de minute.
Eu: Multumesc.

Revin dupa 20 de minute.

Angajat 2: Uitati cartela dvs. Am schimbat-o.
Eu: Multumesc mult.
Angajat 1: Data viitoare sa fiti mai atent.
Eu: ?

....

Sa tragem câteva concluzii. Nu mi se pare deloc normal un astfel de comportament cu clientii, mai ales unii vechi. Sa cauti diverse motivatii cand ai prins clientul la nevoie ( de exemplu "iti schimb cartela doar daca treci la abonament de telefonie sau televiziune") este o practica dincolo de standardele minime.



Sunt convins ca Germanos si Cosmote nu au dispus asemenea practici la nivel national, dar e posibil ca respectiva reprezentanţă sau reprezentant sa aiba un anumit interes in a acapara clienti la abonamente. Nu stiu, banuiesc, fiindca altfel nu prea vad logica. Sau am avut eu ghinionul sa intalnesc un "smecher de cartier".

Totusi, din respect pentru angajatul 2, nu voi da denumirea si locatia reprezentantei. Nu doresc sa fie penalizati. Totusi trag un semnal de alarma pentru conducerea centrala a Germanos si / sau Cosmote, firme pentru care am tot respectul, să trimită vorbă-n ţară să fie evitate astfel de practici de catre unii reprezentanti care nu fac cinste celor două companii.


17 comentarii despre subiectul „Înlocuire cartela SIM Cosmote defectă”:
Costy Drenea

Fiecare angajat are un bonus la trecerea unui cartelar la un serviciu de abonament TV/telefonie /internet/prelungire abonament de aici insistenta de a te abona la un serviciu Romtelefon. Procedura cu intrebarile sunt OK pana la un anumit punct, a procedat gresit.

Romanian Dreambox Info

Este ceva "normal" la ei astfel de practici , si eu am incercat exact acelasi lucru si am fost refuzat pe motivul: " ne furnizati date incorecte " dar in schimb se putea rezolva rapid daca faceam un ab. la orice serviciu furnizat de ei, inclusiv telefonie, NISTE SANTAJISTI ORDINARI!!! si tot la fel, cand am spus ca, le fac publica atitudinea mizerabila de santajisti si le-am aratat ca, aveam inregistrata conversatia cu ei, totul sa rezolvat fix in 3 min.
In concluzie: cand mergeti pentru orice problema indiferent ca, este telefonie mobila, DTH , abonamente sau prepay , fiti pregatiti cu un reportefon sau cu un smartphone, inregistrati discutia cu reprezentantul respectiv fara ca, acesta sa stie, apoi aratatii ca, a fost inregistrat si ca, a incercat sa va SANTAJEZE oferindu-va rezolvarea situatiei dvs. numai daca faceti un ab. la unul din serviciile lor, sa vedeti ce catelusi devin baietii si va rezolva rapid problema cand vad ca, ia-ti inregistrat.

Claudiu

Criza de abonați ai Romtelecom se face resimțită. Până nu îi ameninți cu OPC-ul nu fac nimic. În ziua de azi sunt doar niște metode neortodoxe. De parcă nu ar fi tot în favoare lor dacă rămâi pe PrePay sau abonament la aceeași firmă.

Anonim

la RTC cred ca sunt numai ********* numai iei stiu aceste trucuri care se invata numai acolo ,altfel nu stiu carei logica!!

Dani

Daca un astfel de angajat ar lucra in vest, in momentul 2 ar fi dat afara. Aici nu e vorba nici de criza Romtelecom nici Cosmote e pur si simple nesimtire din partea angajatului respectiv. Eu lucrez de mai bine 6 ani in domeniual telecomunicatiilor, imi trec prin mana direct sau indirect sute de mii de cartele, si fel si fel de probleme. Faptul ca un chip se deterioreaza sau asa vine din fabrica nu e o noutate. La compañía la care lucrez, in Spania fiind nu numai ca nu facturam sim-ul pentru schimbare pe deasupra o mai si trimitem acasa gratuit clientului fara sa conteze daca e rupta, pierduta sau mai stiu ce. Asta e Romania si multi dintre locuitorii ei, iar din aceasta cauza nu avansam ci batem pasul pe loc.

Anonim

Exact asa mi sa intamplat cu o cartela orange. O aveam de vre o 13 ani si mi sa demagnetizat. Erau totusi 13 ani, nu vroiam alt numar, mi l trebuia tot pe asta. Am mers la orange shop si nici n au vrut sa auda. Nu se poate si nu se poate. Singura modalitate e trecerea pe abonament. Altfel nu. Am mai mers peste cateva zile sa mai incerc. Tot asa, nu se poate doar abonament. In orasul in care locuiesc am o cunostinta care e un fel de --smecheras, camataras-- al locului. M am intalnit cu el si i am zis de faza cu numarul. A zis sa i dau cartela si 5 euro si mai pe seara imi aduce acelasi numar. Hmmm...i am dat cartela demagnetizata si cei 5 euro. Nustiu ce a facut, ce nu a facut, nustiu ce le a zis sau nu le a zis celor de la orange ( pentru ca nici nu lam mai intrebat) dar seara mam intalnit cu el si mi a dat o noua cartela cu acelasi numar. Nu ma interesat de cei 5 euro, dade am si 10 dar mie imi trebuia acelasi numar. Il am si acum, nu sa mai demagnetizat de atuncea ;)

Anonim

Exact asa am patit si eu acum o saptamana..si tot la un magazin Germanos din judetul Cluj. Tot la faza cu OPC au dat inapoi. Dupa cateva ore primisem mesaj pe cartela: Pentru ca esti de 6 ani cu noi ai 500 de minute si 500 de mesaje in retea bonus cadou de la Cosmote

Anonim

Salut. Am patit si eu exact acelas lucru ca tine, doar eu am platit 10E inlocuirea cartelei, insa fara atatea probleme. Desi a fost nevoie sa merg la al 2lea magazin, din primul am fost poftit afara din cauza scandalului care l-am facut. Intre timp m-am mutat pe orange...

Anonim

sunt curios daca cineva de sus din Cosmote stie de practicile aceastea. Ar trebui sa le trimiti un mail cu intamplarea asta ;)

ADRIAN C

Va salut si bine v-am gasit, am plecat din tara la sfarsitul luni martie si ca sa pot comunica cu mama mea in varsta de 72 de ani,lunar incarca o cartela de cosmote,la un magazin de specialitate de pe Ion Mihalache nr 47-49. Toate bune si frumoase dar ce credeti; un angajat de acolo o convinge sa faca abonament,sub pretexul ca nu mai poate incarca cartela si inplicit nu mai poate primi apeluri din strainatate.Astazi am fost sa incerc rezilierea contractului,dar mi sa cerut suma de 600 ron ca sa rezilieze contractul, am refuzat si cu mult calm am facut dovada ca; mama mea are o pensie de 310 roni,nu detine nici o proprietate sau bun si este bolnava cu capul. De la ora 14 suna de inebunesc, ca sa mearga mama sa rezilieze contractu si nu vreau nici de al naibi,ba aneninta ca vor opri serviciul, sa vad din ce cauza ca eu nu am depus nici un act, astept s-o cheme pe a mea mama la tribunal, ca eu pana atunci vorbesc la tel. de nu mai stiu de mine. Va mai informez, cu respect.

Anonim

Dovedeste-le ca nu esti razbunator. Oricum contractul incheiat cu o persoana care nu este in toate facilitatile mentale in momentul semnarii este lovit de nulitate.
Abonametul probabil il vor anula de la sine cei de la Cosmote, vei ramane cu o cartela inutila si nefolositoare.

ADRIAN C

NU SUNT RAZBUNATOR te rog crede-ma dar cel mai tare ma deranjat o domnisoara de acolo care imi spune cu un ton ridicat ca ce inseamna pentru mine 200 de dolari daca lucrez in Emirate.Inseamna foarte mult aceasta suma in Romania dar astazi cu ceva scuze sa rezolvat.Eu nu ii pot face abonament mamei pentru ca face numai ne facute si atunci costurile sunt mult mai mari. Se poate repara orice dar numai dupa ce te umpli de nervi,jignesti,ameninti,te agiti si oare de ce ? ca se putea rezolva de ieri.

Andrei

Am patit si eu faza cu "cartela demagnetizata", atat cartela mea, cat si a prietenei mele la o saptamana distanta. Sunt inginer in telecomunicatii si nu exista "cartela demagnetizata", pt ca nu este nimic magnetic pe ea, iar daca ar fi s-ar deteriora datele de pe ea aproape instant datorita undelor de la telefon. Ei pur si simplu sterg ID-urile cartelelor din baza lor de date, ca tu sa mergi sa iti cumperi alte cartele, chiar daca una din cartele avea doar un an si ceva vechime. A trebuit sa dau 40Ron/cartela, altfel nici nu voiau sa auda sau sa rezolve problema si m-au pus sa semnez ca s-a defectat din cauza mea. De ce n-au trecut in procesul respectiv faptul ca s-a "demagnetizat cartela SIM"? Dupa cum spuneam, asta e vrajeala lor, iar din punct de vedere tehnic este ca si cum cineva ti-ar spune ca o bucata de sticla s-a inmuiat de la apa. Nu inteleg ce le iasa lor daca te tot plimbă asa, ca ei sunt doar niste angajati si nu cred ca le iasa mare lucru. Iar la OPC nu rezolvi nimic.

Anonim

Sunt niste nesimtiti, nu trebuia sa lasi treaba asa, reclamatie SCRISA cu numar de inregistrare pentru 'colegul' din magazin, doar asa stiu sa isi faca targetul, nu prin argumente reale sau beneficii.

CRISTIANS

Nu mai fiti voi aia desteptii.Sunt angajatii unei firme si au proceduri.. Daca aveti putina minte ganditi-va cum ar fi daca pierdeti telefonul si cel care il gaseste foloseste cartela voastra ..inclusiv numerele de telefon pe care le aveti in agenda..

Anonim

Ce legatura are ce spui tu au procedurile prin care unii te sfatuiesc sa iti faci abonament daca vrei sa inlocuiesti cartela ? Mai bine gandeste-te ca astfel de proceduri nu sunt normale.

Anonim

In plus, ce legatura au astfel de proceduri cu pierderea unui telefon ? Daca ai pierdut telefonul, astfel de proceduri solicitate la inlocuirea cartelei nu te protejeaza impotriva celui care a gasit telefonul care contine si cartela ta. Gasitorul poate linistit sa iti foloseasca cartela si sa iti vada numerele, cu sau fara aplicarea acestor proceduri. Ba chiar in plus, intarzierea inlocuirii cartelei prin diverse "proceduri" il ajuta pe gasitor sa utilzeze si mai mult timp telefonul tau, deci se obtine efectul invers scontat.

Oricum, comentariul tau e partial offtopic. Singurul adevar ontopic din el este: "Sunt angajatii unei firme si au proceduri".

Da, dar sunt proceduri exagerate la unii reprezentanti. In opinia ta, nu sunt suficente prezentarea fizic a cartelei SIM defecte, prezentarea cartii de identitate in original, indicarea numarului de telefon, a valorii ultimei incarcari cu credit si a datei ultimei reincarcari ? Trebui sa stii exact si cat credit ai pe cartela ? :)

In plus, Germanos si Telekom nu solicita astfel de proceduri, asa cum corect se deduce si din articol, ci doar buletinul si SIM-ul si completarea unei cereri tip. Restul procedurilor sunt niste inventii ale unor parteneri zelosi, care spera sa prosteasca oamenii si castige comision din abonarea la nu stiu ce abonamente tv sau mai stie eu ce, ca sa isi poata recupera numarul de telefon. Foarte bine ca se trage acest semnal de alarma, sa ii verifice cei de la centru, de la Bucuresti, pe toti asa-zisi parteneri mici din tara care cred ca au pus coada la pruna.

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare:


Cele mai citite articole în ultimele 7 zile

Cele mai citite articole în ultimele 30 zile

AKTA (46) Digi Mobil (38) Digi Tv (305) Focus Sat (206) FREESAT (22) iNES (15) Nextgen (68) Orange (169) Orange Tv (100) RCS-RDS (395) Telekom Romania (218) Telekom Tv (192) UPC (215) Vodafone (44)