vineri, 6 iunie 2014

Compania mamă Vodafone recunoaște că autoritățile au linie directă la monitorizarea comunicațiilor, în 6 țări în care operează

Compania mamă Vodafone a declarat că un număr mic de guverne au acces direct la comunicațiile efectuate prin intermediul rețelelor sale.

In majoritatea țărilor in care Vodafone operează este nevoie de un mandat pentru a intercepta comunicațiile, a mai declarat compania.

Cu toate acestea, în unele țări Poliția si/sau alte autoritati de stat au o legătură directă la apelurile telefonice ale clientilor și la comunicațiile pe internet ale acestora.



Supravegherea efectuata de guverne a intrat in atenția opiniei publice după dezvăluirile lui Edward Snowden. Raportul de transparență Vodafone nu este legat direct de dezvăluirile lui Edward Snowden, deoarece oamenii au știut întotdeauna că societățile de telecomunicații pot intercepta comunicațiile sau preda alte date, în conformitate cu legea, indiferent de țara în care operează. Dar nici guvernele, nici companiile de comunicații nu au dezvaluit prea multe si se complac sa nu vorbescă despre acest fenomen.

Vodafone a declarat că respectă confidentialitatea comunicațiilor clientului, dar că trebuie să respecte și legile, care sunt "concepute pentru a proteja securitatea națională și siguranța publică".

În cele mai multe dintre cele 29 de țări unde Vodafone deține operațiuni majore, autoritatile si serviciile de informații trebuie să aibă un mandat pentru a putea asculta apelurile telefonice sau a citi mesajele text ( SMS-urile ), e-mailurile sau convorbirile chat prin internet.

Compania a declarat că nu poate preciza țările in care autoritatile au o linie directă în rețelele sale, pentru că aceste țări au legi care interzic divulgarea metodelor de supraveghere.

În șase din cele 29 de țări, guvernele au o legătură permanentă la retea, prin care monitorizează comunicațiile.

În primul său raport de transparență, Vodafone a declarat că, într-un număr mic de țări, compania "nu primeste deloc cereri pentru accesul la interceptarea legală, din cauză că agențiile și autoritățile competente au deja acces permanent la comunicarea pe care clienții o efectuează prin intermediul rețelei companiei".

Organizația pentru drepturile omului Liberty a catalogat puterile guvernamentale ca "terifiante".

Shami Chakrabarti, Director al Liberty, a declarat: "Faptul că guvernele pot accesa apeluri telefonice prin simpla apăsare a unui buton este fără precedent și terifiant. Legilor noastre analogice au nevoie de o revizuire digitală "

Raportul Vodafone este un semn al unei companii de telecomunicații, care se alătură oarecum protestelor de pe internet și dezvaluirilor altor companii, prin furnizarea de mai multă transparență in privinta relatiei pe care o are cu guvernele.

Una dintre provocări este că țările au legi diferite, dar și moduri diferite de acceptare a solicitarilor de ascultare și, de asemenea, au intentii diferite in a dezvălui ce informatii si cel niveluri de acces sunt solicitate companiilor de telecomunicații. Acest fenomen face dificilă comparația între țări, în ciuda încercarii companiei Vodafone de a oferi mai multe informații in spatiul public. Din această cauză nu a fost explicată exact nici situatia operațiunilor din țara noastră, desi cu siguranță România parte din grupurile țărilor in care autoritatile nu au linie directă la comunicațiile Vodafone si este necesar un mandat, conform legii.

Totusi, inițiativa dezvăluirilor Vodafone rămâne una de lăudat, in conditiile in care alti operatori de telecomunicații evită complet subiectul accesului direct al autoritătilor la comunicațiile prin rețelele respectivelor companii.


4 comentarii despre subiectul „Compania mamă Vodafone recunoaște că autoritățile au linie directă la monitorizarea comunicațiilor, în 6 țări în care operează”:
Anonim

da, asta faceau ei de mult, dar cateva luni in urma a iesit mizeria la iveala. prostia omeneasca si curiositatea guvernelor e nelimitata.
satmanian

Anonim

Interesant de mult timp am intampinat un ecou pe linie telefonie fixa rds si mai demult pe digi mobil si acum la orange cand sun cineva des se intampla sa aud cu ecou ce zic iarasi si devine imposibil sa efectuez apelul telefonic aproape . Ce cauzeaza acest fenomen ascultarea sau alte probleme ?

DTH Fan

Ascultarea este digitală, nu analogică, deci nu produce ecouri analogice. Asta cu ecoul era valabila pe vremea centralelelor telefonice analogice, acum multi ani...

Anonim

DTH Fan ia cauta pe net dupa cuvintele: ecoul in retelele digitale
Exista si in retelele digitale, dar cel mai probabil anonimul anterior a vorbit cu cineva care avea speakerul activ ori vorbea cu cineva cu un handsfree de masina si de multe ori se intampla sa apara acest efect. Tu vorbesti, ala cu care discuti aude in difuzoare, iar ce aude in difuzoare reintra in microfon, si ajunge iar la tine. Atenuarea e destul de buna la multe sisteme dar unele nu sunt bune si te reauzi pe tine foarte tare.

N-are nici o treaba ecoul cu ascultarea telefoanelor in care transmisia se face digital. E ca si cum un om ar merge sa duca o factura din A in B. Pe drum in masina cineva ii face o copie. Nu se intarzie deloc nu se afecteaza deloc acea factura, doar ca altcineva mai are o copie a ei. Asa ca n-ai cum sa-ti dai seama ca esti ascultat ori nu.

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare:


Cele mai citite articole în ultimele 7 zile

Cele mai citite articole în ultimele 30 zile

AKTA (48) Digi Mobil (38) Digi Tv (305) Focus Sat (211) FREESAT (22) iNES (16) Nextgen (68) Orange (169) Orange Tv (100) RCS-RDS (397) Telekom Romania (219) Telekom Tv (192) UPC (218) Vodafone (44)