sâmbătă, 28 martie 2015

Internetul, influență pozitivă pentru relațiile sociale, economie și educație, dar negativă pentru moralitate

Cum tot mai multe persoane din întreaga lume au acces la toate instrumentele erei digitale, internetul va juca un rol din ce in ce mai important în viața de zi cu zi. Utilizarea tot mai mare a internetului a avut o influență bună in domeniul educației, relațiilor personale și economiei. Dar, în ciuda tuturor beneficiilor acestor noi tehnologii, internetul a avut si influente negative, mai ales in privinta moralitătii, conform unui studiu al Pew Research Center.


64% dintre intervievații din 32 tari în curs de dezvoltare sau subdezvoltate spun ca internetul are o influență bună asupra educației, 53% că are o influență bună asupra relațiilor personale si 52% că influenteaza pozitiv economia.

O medie de 42% spune că internetul are o influență proastă asupra moralitatii, în timp ce doar 29% vad internetul ca o influență bună in aceasta privinta. În nici o țară nu a existat o majoritate care sa creada că influența internetului asupra moralitatii este una pozitivă.

Cu toate acestea, multe țări sunt lasate în afara revoluției internetului. O medie de mai puțin de jumătate din cei chestonati folosesc internetul cel puțin ocazional, prin intermediul smartphone-urilor sau a altor dispozitive, deși ratele de utilizare variază considerabil, de la mai puțin de 3% in Uganda la 78% în Rusia.

Cum accesarea internetului nu mai necesită o linie fixă ​​conectata la un calculator, în multe națiuni internetul pe telefoanele mobile este omniprezent, în timp ce internetul fix aproape nu exista. În unele țări, cum ar fi Chile și China, procentele de utilizare ale telefoanelor smart sunt comparabile cu cele ale Statelor Unite.

Acces la internet au in general proprietarii de smartphone dîn aceste țări, in special tineri intre 19 si 34 ani sau persoane care citesc sau vorbesc limba engleză.

Websiteurile de socializare reprezinta principalul punct de interes, fiind tipul cel mai preferat de activitate digitală. Exista si cei care folosesc de asemenea spațiul virtual pentru a obține informații despre politica, pentru îngrijirea sănătății și serviciile guvernamentale. Mai puțin frecvente sunt activități comerciale și de carieră, cum ar fi căutarea sau aplicarea pentru un loc de muncă, efectuarea sau primirea de plăți, achiziționarea de produse și participarea la cursuri online.

In retelele sociale, utilizatorii din aceste țări împărtășesc informații cu privire la cultura populară, cum ar fi muzica, filmele si sportul. Într-o măsură mai mică, ei au opinii despre produse comerciale, politică, stiinta sau religie.

Acestea sunt principalele constatări al sondajului realizat în rândul a 36.619 de oameni din 32 țări. Toate interviurile au fost realizate față în față. In continuare le vom detalia.

O medie de doar 29% spun ca internetul este o influență bună asupra moralității, în timp ce 42% spun că are o influență negativă. Aceste sentimente sunt destul de constante în țările studiate.

In general, persoanele care au acces la internet sunt mai optimiste cu privire influența pe care o pot exercită social. De exemplu, 65% din utilizatorii de internet din aceste țări emergente și în curs de dezvoltare văd creșterea utilizării internetului ca pozitivă pentru relatiile personale, în timp ce doar 44% din utilizatorii non-internet sunt de acord.

Un procent de 60% dintre cei cu studii medii sau superiaore spun ca utilizarea tot mai mare a internetului are o influență bună asupra relațiilor personale,comparativ cu 44% in randul persoanelor cu educatie mai putină.

Există încă mulți oameni care nu au acces la internet în aceste 32 țări subdezvoltatee și în curs de dezvoltare. unde doar o medie de 44% folosesc internetul cel puțin ocazional, mai ales prin intermediul smartphone-urilor sau a altor dispozitive. Comparativ, la începutul lui 2014, 87% dintre adultii din SUA folosesc internetul, potrivit unor studii tot ale Pew Research Center.

Procentele de acces la internet variază considerabil în țările emergente și în curs de dezvoltare. Două treimi sau mai mult in Chile (76%), Rusia (73%) și Venezuela (67%) au acces la internet, 60% sau mai mult din Polonia, China, Liban și Argentina. Cu toate acestea, mai putin de jumatate din Vietnam (43%) și Filipine (42%) au acces la internet. În țările care sunt mai puțin dezvoltate economic, cum ar fi cele din Africa sub-sahariana, numarul celor care au acces la internet este si mai mic.

Cel mai mic procent de acces, raportat la populatie, au tarile puternic populate din Asia de Sud și de Sud-Est. Acestea includ Indonezia, unde doar 24% din populație are acces la internet, India (20%), Bangladesh (11%) și Pakistan (8%). Combinate, aceste țări reprezintă aproximativ un sfert din populația lumii.

Socializarea este mai populară formă de activitate pe internet. În tarile emergente și în curs de dezvoltare, aproape două treimi (o medie de 66%) acceseaza zilnic retelele de socializare. Iar printre utilizatorii de internet din aceste țări, o medie de 82% folosesc site-urile de social networking, cum ar fi Facebook și Twitter. Majoritatea utilizatorilor de internet din fiecare țară spun ca folosesc retelele sociale, variind de la 93% din utilizatorii de internet din Filipine la 58% în China. Și în timp ce utilizatorii de retele sociale sunt din toate grupele de vârstă, cei mai multi sunt in general cu vârsta sub 35 de ani.

Deși nu la fel de populare ca socializarea, mulți utilizatori de internet sunt interesati de informații digitale, fie că sunt politice (o medie de 54% în rândul utilizatorilor de internet), medicale (46%) sau guvernamentale (42%). Interesul pentru stirile politice online este accentuat mai ales în țările din Orientul Mijlociu, cum ar fi Tunisia (72%), Liban (70%) și Egipt (68%).

Utilizarea internetului pentru cariera și comert online este o activitate mai puțin populară. Printre utilizatorii de internet, mai puțin de patru din zece utilziatori spun că îți cauta locuri de muncă (35%), efectueaza sau primesc plăți (22%), cumpără produse (16%) sau urmeaza cursuri online (13%).

În anumite țări, aceste activități online profesionale și comerciale sunt mai frecvente. De exemplu, 62% din utilizatorii de internet din Bangladesh și 55% în India spun ca au folosit internetul pentru a căuta sau aplica pentru un loc de muncă. În China, casa unor giganți de comerț pe internet, cum ar fi Baidu și Alibaba, 52% din utilizatorii de internet spun ca au cumparat online un produs în ultimul an.

Schimbul de opinii despre muzică și filme este activitatea cea mai populară pe rețelele sociale. Aproximativ o treime discuta despre religie și politică. Barbatii sunt mai predispusi decat femeile sa discute despre știrile sportive.

Schimbul de informații cu privire la opinii personale despre religie, politică și cumpărături sunt mai puțin frecvente. Mai puțin de patru din zece utilizatori de retele sociale spun că împărtășesc opinii despre produse (37%), politică (34%) și religie (30%).

În mai multe dintre țările studiate, accesul la internet nu prea se realizeaza printr-un computer. Doar 38% dețin un calculator în gospodărie. În 10 țări, doar 20% au computere. Prin contrast, 80% din cetatenii din SUA și 78% din Rusia detin un calculator în stare de funcționare în casa lor.

O medie de 84% dintre cei intervievati in cele 32 de națiuni dețin un telefon mobil (de orice tip), nu departe de cifra din SUA, care este de 90%. Procentele diferă de la 97% în China și Iordania până la 47% în Pakistan.

Dar smartphone-urile nu sunt la fel de comune ca telefoanele mobile convenționale. O medie de doar 24% spun ca detin un telefon mobil smart.

Aceste telefoane mobile și smartphone-urișe sunt critice ca instrumente de comunicare, în cele mai multe dintre națiunile emergente și în curs de dezvoltare, în special din cauză că infrastructura de comunicatii fixe este extrem de slab dezvoltata, iar în multe cazuri aproape inexistentă. În aceste națiuni emergente și în curs de dezvoltare, doar o medie de 19% fetin un telefon fix în gospodarie. De fapt, în multe țări africane și asiatice, dezvoltarea telefonie fixe este foarte redua, comparativ cu SUA, unde 60% din populatie are telefon fix.

Telefoane mobile au de asemenea avantajul suplimentar de a fi capabile de mai multe functii de comunicare, nu doar comunicarea vocala. Printre proprietarii de telefoane din cele 32 tari, 76% trimit mesaje text prin intermediul telefoanelor. Acest procent este apropiat de cel de 83% de la proprietarii de telefoane mobile din SUA, procent ce trimite SMS-uri. 55% din proprietarii de mobile din aceste țări subdezvoltate sau în curs de dezvoltare folosesc telefoanele deținute pentru a face fotografii sau pentru a filma.


Niciun comentariu despre subiectul „Internetul, influență pozitivă pentru relațiile sociale, economie și educație, dar negativă pentru moralitate”:

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare:


Cele mai citite articole în ultimele 7 zile

Cele mai citite articole în ultimele 30 zile

AKTA (48) Digi Mobil (38) Digi Tv (306) Focus Sat (212) FREESAT (22) iNES (16) Nextgen (68) Orange (169) Orange Tv (100) RCS-RDS (399) Telekom Romania (220) Telekom Tv (193) UPC (219) Vodafone (44)