sâmbătă, 2 mai 2015

DirectX 12, de până la 12 ori mai multe poligoane decât DirectX 11

Microsoft DirectX este o colectie de interfețe de programare a aplicațiilor (API), în special utilizate in jocuri și uneori pentru functii multimedia, pe platforme Microsoft. Inițial, denumirea acestor API continea doar termenul "Direct", cum ar fi Direct3D, DirectDraw, DirectMusic, DirectPlay, DirectSound și așa mai departe. Termenul "DirectX" a fost creat ca o generalizare pentru toate aceste API-uri ( prin litera X ) și ulterior a devenit denumirea colecției. Primul DirectX a aparut in 1995. Când Microsoft si-a propus mai târziu să dezvolte o consolă de jocuri, litera "X" a fost utilizată ca parte a denumirii Xbox, pentru a indica faptul că respectiva consola se bazează pe tehnologia DirectX.

Versiunea DirectX 12 a fost anunțată de către Microsoft pe 20 martie 2014 și va fi lansată de sarbătorile de iarnă de la sfarsitul anului 2015. Scopul principal al DirectX 12 este de eficientizare, functionand orecum similar cu sistemul Mantle de la AMD, o "eficiență la nivel de console", conform unui dezvoltator al acestui API. Windows 10 va fi livrat cu DirectX 12, care va fi compatibil initial cu toate unitatile de procesare grafica ( GPU ) de tip Fermi sau mai noi de la Nvidia, dar si cu cipuri GCN de la AMD și cu unități grafice Haswell Intel sau mai noi.

La SIGGRAPH 2014, Intel a prezentat o demonstatie cu un câmp de asteroizi generati virtual, în care a aratat că DirectX 12 este cu 50% -70% mai eficient decât DirectX 11, inclusiv in privinta consumului de energie CPU.

DirectX 12 oferă de asemenea de 6-12 ori mai multe poligoane decat predecesorul său.

John Shewchuk de la Microsoft a prezentat la conferinta Build 2015 din San Francisco o altă demonstratie, rulată in timp real in DirectX 12 pe platformă PC quad-SLI Digital Storm.

"Ceea ce este cu adevărat incredibil este densitatea de date", a spus Shewchuk.

În încercarea de a arăta că demo nu a fost prerandat CG, Shewchuk a miscat liber scena in timp real, dar a efectuat si diverse modificari la iluminare.

Shewchuk a susținut că fiecare scenă contine aproximativ 63 de milioane de poligoane: "Aceasta inseamnă de aproximativ 6 până la 12 ori mai multe poligoane decât am putea obtine cu DirectX 11", a spus el.

În ianuarie, Microsoft a susținut că nu este necesară achiztionarea unei noi placi video pentru funcțiile de baza ale noului API, insa a specificat că de fapt cele mai multe functii noi si inovatoare ale DirectX 12 nu vor functiona pe placile video incompatibile.


Niciun comentariu despre subiectul „DirectX 12, de până la 12 ori mai multe poligoane decât DirectX 11”:

Trimiteți un comentariu

☑ Comentariile conforme cu regulile comunității vor fi aprobate în maxim 10 ore.

Top 5 articole în ultimele 7 zile