joi, 28 mai 2015

Retransmisia televiziunii Rossia 24 în Republica Moldova a fost interzisă

Autoritatea de reglementare în domeniul comunicării audiovizuale din Republica Moldova a examinat Raportul cu privire la respectarea principiului echilibrului social-politic, echidistanţei şi obiectivităţii în cadrul emisiunilor informative ”Время”, ”Сегодня”, ”Вести”, ”Новости 24” şi ”Вести” transmise/retransmise din Federaţia Rusă de către posturile de televiziune ”Prime”, ”TV 7”, ”RTR Moldova”, ”Ren Moldova” şi ”Rossia 24”, inclusiv secvenţele serviciilor de programe menţionate în autosesizările Consiliului Coordonator al Audiovizualului, prezentat de Direcţia Monitorizare TV/Radio.


În cadrul discuţiilor pe marginea raportului, membrii CCA au constatat că în relatarea subiectelor ce vizează situaţia din Ucraina, în cadrul buletinelor informative şi a emisiunilor informativ-analitice transmise/retransmise din Federaţia Rusă, posturile de televiziune „Prime”, „TV 7”, „Ren Moldova”, „RTR Moldova” şi „Rossia 24” manipulează opinia publică, denaturează faptele prin formulări de texte şi etichetări.

"Știrile conţin mesaje propagandistice şi manipulatorii, fac uz de incitare la ură şi dezbinare interetnică, au un limbaj agresiv, conţin tertipuri de montaj, de comentariu, nu respectă normele naţionale şi internaţionale în domeniul comunicării audiovizuale. Manipularea opiniei publice se efectuează nu doar în buletinele informative, ci şi în cadrul altor emisiuni cu caracter informativ-analitic", precizeaza membri CCA, care au specificat că apreciază faptul că postul de televiziune ”TV 7” a renunţat la buletinele de ştiri şi emisiunile informativ-analitice retransmise din Federaţia Rusă.

În dezbaterile pe marginea raportului, membrii CCA au menţionat că radiodifuzorii poartă responsabilitate editorială pentru conţinutul serviciilor de programe destinate recepţionării de către public, iar acesta trebuie să fie conform legislaţiei naţionale şi internaţionale la care Republica Moldova este parte, pentru a securiza, în acest mod, spaţiul informaţional al țării. Radiodifuzorii care au comis derogări de la prevederile Codului audiovizualului au fost sancţionaţi. Astfel, posturilor de televiziune ”Prime”, „Ren Moldova” şi „RTR Moldova” le-a fost aplicată amendă maximă, postului „TV 7” – amendă minimă, iar retransmisia postului ”Rossia 24” pe teritoriul Republicii Moldova a fost suspendată.

Consiliul Coordonator al Audiovizualului va remite respectivul raport de monitorizare Serviciului de Informaţii şi Securitate, precum şi altor organe responsabile de securitatea informaţională a statului.

Desigur, masura se refera la societatile de cablu, pentru că prin satelit și online receptia este posibilă gratuit in continuare.


2 comentarii despre subiectul „Retransmisia televiziunii Rossia 24 în Republica Moldova a fost interzisă”:
bogdan

si de pe UPC Romania am vazut ca a disparut, a mai ramas Rusia Today

Anonim

Are dreptate bogdan, dar oricum mare lucru nu intelegeam fiind in limba rusa.
UPC nu cred ca l-a scos din cauza politica ci ca nu se uita nimeni la el.
Mai ales ca site-ul postului de radio Vocea Rusiei in limba romana a fost abandonat adica exista anunt oficial ca nu se mai actualizeaza informatiile. Cu alte cuvinte daca pe rusi nu-i intereseaza sa ne dezinformeze si manipuleze... atunci de ce-am plange noi dupa rossia 24?

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare:


Cele mai citite articole în ultimele 7 zile

Cele mai citite articole în ultimele 30 zile

AKTA (45) Digi Mobil (38) Digi Tv (305) Focus Sat (206) FREESAT (22) iNES (15) Nextgen (68) Orange (169) Orange Tv (100) RCS-RDS (394) Telekom Romania (218) Telekom Tv (192) UPC (215) Vodafone (44)