vineri, 5 august 2016

Facebook declară război postărilor click-bait

Facebook a optimizat algoritmul de selectie a știrilor in fluxurile utilizatorilor rețelei de socializare, în încercarea de a afișa postări relevante, iar principala modificare constă in războiul declarat împotriva postărilor de tip click-bait.



Facebook va filtra acest tip de postări momeală, considerandu-le spam. Vor fi utilizate sisteme de detectare a unor cuvinte specifice, structuri și stiluri în titluri. Astfel de postări nu oferă in titluri o informatie exacta ( uneori informatia este chiar fara legatura cu articolul in sine ). Informațiile cruciale nu sunt prezentate ( în mod intenționat ), determinand cititorii să dea click pe stire pentru a afla răspunsul. Câteva exemple de postări click-bait gasiti mai jos:

"S-a uitat sub pat și văzut asta... A fost șocată!"
"A pus usturoi în pantofi înainte de a merge la culcare. Ce s-a întâmplat în continuare este greu de crezut!"
"Un câine îl latră. Reacția lui a fost neprețuită !"
"Nu iti vine sa crezi cine a căzut la intrarea într-un cunoscut supermarket!"
"Merele sunt dăunătoare pentru sănătate" ( de fapt in articol se specifica despre consumul in cantitati exagerat de mari )

Facebook spune că a studiat mii de titluri și a ajuns la concluzia că sunt click-bait acele postări care indeplinesc cel putin una dintre urmatoarele două conditii: nu prezintă informațiile necesare pentru a înțelege contextul unui articol sau exagerează titlul, pentru a creea așteptări înșelătoare.

Cum se schimba feed-urile de știri ?

Articole cu titluri transparente si informative vor apărea acum mai mari in fluxul de stiri, în timp ce stirile cu un potențial caracter click-bait vor fi listate mai mici.

Este de remarcat faptul că Facebook nu filtreaza mesajele clickbait individuale, ci le marchează mai degrabă pe baza unei catalogari a paginii de Facebook a websiteului respectiv, care are tendința generală de a publica titluri neclare, in speranta unui trafic mai mare pe website. Websiteurile care se bazează pe click-bait ca sursă generală de trafic ar putea fi grav afectate de schimbarea algoritmului Facebook. Dacă o pagină oprește partajarea de click-bait, va urca în clasament din nou.

Mai puțin click-bait nu înseamnă că unii utilizatori ai Facebook vor citi mai puține articole de acest tip, dar atentia lor va redistribuită si spre conținut de calitate superioară.


3 comentarii despre subiectul „Facebook declară război postărilor click-bait”:
Catalin

pai mai ales antena 1 si pagini de acelea ofera astfel de postari

Anonim

cel mai bine e sa dai unfollow unor astfel de pagini de facebook, nu pierzi sursele de stiri, le vezi in continuare intr-o pagina dedicata de feed-uri dar nu le vei mai vedea pe wall-ul tau personal. pagina e in continuare cu like, deci inca o ai in pagini de facebook placute, doar ca nu-ti mai apar stirile enervante.

Bodan

Aberezi, nu sta antenele sa se ocupe cu asa ceva. Ce motiv ar avea sa bruieze utilizatorii facebook cu astfel de stiri?

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare:


Cele mai citite articole în ultimele 7 zile

Cele mai citite articole în ultimele 30 zile

AKTA (46) Digi Mobil (38) Digi Tv (305) Focus Sat (206) FREESAT (22) iNES (15) Nextgen (68) Orange (169) Orange Tv (100) RCS-RDS (395) Telekom Romania (218) Telekom Tv (192) UPC (215) Vodafone (44)