joi, 9 martie 2017

BBC: Documentarele despre natură te fac mai fericit

BBC Earth, postul de televiziune factuală al BBC, a publicat astăzi concluziile unui studiu internațional intitulat Proiectul Fericirea Reală care arată că documentarele despre natură au un impact direct asupra stării de spirit și a bunăstării spectatorilor săi, precizează BBC Worldwide printr-un comunicat remis către HD Satelit.


Cercetarea condusă de profesorul Dacher Keltner, un expert în știința emoțiilor la Universitatea din California – Berkeley, confirmă că interacțiunea cu progamele de divertisment factual, chiar și de scurtă durată, conduce la creșteri semnificative ale emoțiilor pozitive precum mulțumirea, bucuria sau amuzamentul. Studiul a constatat scăderi substantiale ale emoțiilor precum nervozitatea, anxietatea, frica, stresul și oboseala.

Echipa de cercetare a BBC Worldwide a colaborat cu profesorul Keltner, care supervizează catedra de Psihologie la Universitatea din California – Berkeley, într-un studiu în două etape. Un proiect global de cercetare cantitativă de peste 7500 de participanți din țări precum SUA, Marea Britanie, Singapore, India, Africa de Sud și Australia, precum și o analiză a peste 150 de studii științifice care au explorat legătura dintre natură și sentimente precum fericirea și bunăstarea umană. Pentru a îmbunătăți valoarea studiului, echipa de cercetare a lucrat cu Crowd Emotion, un start-up care s-a specializat în recunoașterea emoțiilor, folosindu-se de tehnologie de ultimă oră de cartografiere și recunoaștere facială pentru a înțelege cum spectatorii răspund la imaginile video.


Cercetarea a fost făcută pentru a marca lansarea unuia dintre cele mai importante serii documentare despre natură Planet Earth II, care a fost lansat recent și în România, înregistrând recorduri de audiență și aprecieri la nivel global. Valul de încântare a cucerit de asemenea Australia, Africa de Sud și Franța unde documentarul a debutat în urmă cu trei săptămâni.

Cu un deceniu în urmă, Planet Earth a inspirat un număr fără precedent de oameni în lumea întreagă, câștigând o audiență globală de peste jumătate de miliard de oameni. Planet Earth II a fost lansat în Marea Britanie în noiembrie și deja a întrecut așteptările având a doua cea mare audiență de televiziune în 2016 devenind cel mai de succes documentar despre natură din ultimii 15 ani.

Profesorul Dacher Keltner de la Universitatea din California – Berkeley a spus: “Schimbările emoționale demonstrate în studiul BBC și care au rezultat ca urmare a vizionării acestei pătrunzătoare serii documentare sunt semnificative, pentru că așa cum se știe, uimirea și mulțumirea sunt fundamentele fericirii umane. Dacă oamenii se simt uimiți, aceștia sunt mai predispuși să afișeze comportamente empatice și caritabile și s-a demonstrat că fac față mai ușor stresului.”


Mike Gunton, Producător Executiv al Planet Earth II a adăugat: “Ceea ce mă încântă la acest studiu este felul în care Planet Earth interacționează cu oamenii la un nivel emoțional profund. Pentru un producător de film, acest lucru îmi aduce o satisfacție nemaipomenită. Incercăm mereu să aducem publicul mai aproape de natură și este palpitant să vedem modul în care putem genera astfel de emoții pozitive și avem un impact asupra stării de spirit a telespectatorilor noștri. Sper că, prin această apreciere, Planet Earth II îi va încuraja de asemenea să iubească și să protejeze natura.”

BBC Earth va susține proiectul publicând conținut exclusiv pe platformele sociale: BBC Earth Facebook, YouTube, Twitter & Instagram. Pentru a afla mai multe despre Proiectul Fericirea Reală puteți intra pe: www.realhappinessproject.com.

Cum s-a desfășurat cercetarea:

Participanții care au luat parte la cercetarea cantitativă și care au fost extrași din panelurile de cercetare globală Lightspeed, au fost rugați să completeze un chestionar pentru a stabili starea de spirit anterioară vizionării unor clipuri din seria Planet Earth II. Răspunsurile lor au fost înregistrate cu ajutorul tehnologiei de recunoaștere facială Crowd Emotion. Apoi, participanții au fost rugați să completeze teste psihometrice și un alt chestionar pentru a putea evalua impactul postvizionare. De asemenea, un videoclip de control al unei drame binecunoscute și știri recente au fost folosite pentru a măsura impactul Planet Earth II comparând o serie de variabile.

Rezultatele

Participanții s-au evaluat pe sine cu scoruri de la 0 la 10 pentru fiecare dintre cele 14 grupe de emoții imediat înainte și după vizionarea unui videoclip stimul. Rezultatele au fost grupate pe scoruri medii pentru fiecare grup de emoții și pentru fiecare tip de stimul vizionat. Analiza de mai jos se referă la schimbarea scorurilor medii de-a lungul întregului număr de respondenți care au văzut un clip dintr-un documentar de istorie naturală.


Participanții care au vizionat bucăți din documnetarul Planet Earth II au prezentat:

 - Creșteri semnificative în sentimente precum: admirație, uluire, uimire, curiozitate, dorință de explorare, bucurie și entuziasm, mulțumire, relaxare, pace, distracție și râs
- Scăderi semnificative în sentimente precum: nervozitate, anxietate sau frică, stres și suprasolicitare, supărare și irascibilitate, oboseală, extenuare și energie scăzută

Testat pe un focus grup, toate rezultatele de mai sus au drept cauză vizionărea de documentare de istorie naturală.

Rezultatele demografice au demonstrat că:

În mare parte, femeile au experimentat o paletă mai variată de sentimente decât bărbații, după vizionarea documentarului Planet Earth II.

Deși ambele sexe au prezentat creșteri semnificative în admirație, uimire, minunare, procentul a fost cu 35% mai ridicat la femei. Vizionarea Planet Earth II a avut o influență pregnantă în rândul tinerilor, care au experimentat grade mai înalte de emoții negative la început. Tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani au avut cele mai mari schimbări în 9 din cele 14 emoții evaluate în toate grupurile.

Scăderi semnificative în emoții ca și nervozitate, anxietate și frică, stres și suprasolicitare, oboseală, extenuare și energie scăzută au fost constatate cel mai des la toate grupurile de vârste.
Cu atât mai mult cu cât, la începutul studiului aceștia prezentau nivele înalte ale acestor emoții negative.

Studiul BBC se alatură altor evidențe științifice care demonstrează faptul că o legătură cu natura are o importanță fundamentală în sănătatea, fericirea și bunăstarea unei persoane. În paralel cu acest studiu global, profesorul Keltner a cercetat peste 150 de studii științifice care dezbăteau relația dintre emoție și natură. Studiul comandat de BBC a relevat multiple beneficii în favoarea conectării cu natura.

Constatări BBC Earth din studiile științifice:

- Accesul la natură, atât fizic cât și prin intermediul secvențelor filmate poate ajuta oamenii să treacă mai ușor peste stresul cotidian
- Conexiunea cu natura are multiple efecte pozitive asupra comportamentului uman, printre acestea incluzând:
  -Atenție sporită, concentrare și performanță cognitivă
  - Reducerea stresului și sporirea calmului
  - Oamenii care experimentează conexiune cu natura sunt mai activi social și sunt buni jucători de echipă
- Există studii semnificative care demonstrează importanța legăturii dintre natură și sănătatea fizică



Despre BBC Worldwide

BBC Worldwide este principala divizie comercială a British Broadcasting Corporation (BBC). Viziunea sa este de a crește brand-urile, publicul, încasările și reputația BBC în lume. Acest lucru este atins prin investițiile în continut și prin comercializarea și difuzarea acestuia de către BBC la nivel global, în acord cu standardele și valorile BBC. De asemenea, businessul promovează la nivel global creativitatea britanică. În 2015/2016, BBC Worldwide a generat profituri de 133,8 milioane de lire sterline, vânzări de 1.029,4 milioane și a returnat 222,2 milioane de lire sterline către BBC.  Pentru informații detaliate cu privire la performanța BBC, vă rugăm vizitați website-urile: http://www.bbcworldwide.com/annualreview , bbcworldwide.com si twitter.com/bbcwpress.


7 comentarii despre subiectul „BBC: Documentarele despre natură te fac mai fericit”:
Anonim

vrem in Romania sa intre mai multe canale marca BBC : BBC HD , BBC Entertainament , BBC Brit , BBC First ,BBC lifestyle , BBC Kids , BBC Cbeebies .

Anonim

Ar fii super tare sa intre aceste posturi tv la noi in Rominia in grila operatorilor de televiziune.

Anonim

Daca BBC ar fi chiar asa de interesati de bunastarea telespectatorilor din Europa, ar mai creste aria de acoperire a satelitilor de la 28E, din Spot UK in Spot European. Atunci chiar am fi toti intr-o veselie continua. Intreg FREESAT-ul englez este lasat a "ploua din cer" doar peste insulele britanice. A nu se intelege că sunt impotriva BBC sau a documentarelor despre natura (am o antena prim focar de 2M doar pentru 28,2 Est), dar deocamdata in Romania nu e semnal pentru canalele BBC prin satelitul de la 28,2 grade Est.

Anonim

Bbc entertainment s-a inchis si Bbc knowledge doar ca si-a schimbat numele in Bbc earth.

Anonim

in comunicat e vorba despre programele canalului tv bbc earth, care se prinde deja in romania prin diversi cablisti, nu despre alte canale ale bbc

Anonim

Mai specific este vorba despre documentarul Planet Earth II, care este disponibil si in 4K!

Anonim

Bbc entertainment a devenit BBC Brit dar inca nu este in Romania sau inca na aparut versiunea pentru ro

Trimiteți un comentariu

  ☑ Am citit și accept Regulamentul comentariilor. Pentru discuții despre alte subiecte, utilizați funcția de căutare:


Cele mai citite articole în ultimele 7 zile

Cele mai citite articole în ultimele 30 zile

AKTA (47) Digi Mobil (38) Digi Tv (305) Focus Sat (209) FREESAT (22) iNES (16) Nextgen (68) Orange (169) Orange Tv (100) RCS-RDS (396) Telekom Romania (219) Telekom Tv (192) UPC (217) Vodafone (44)